gekookt water

Hallo,
Ik ben net van de week begonnen met kv. na 7 maand bv. Maar ik vraag me af of iedereen het water eerst kookt???
Ik vind het zo onhandig, voordat het dan weer is afgekoeld en ze eindelijk kan drinken....graag hoor ik van jullie

Nee hoor ik gebruik gewoon koud water uit de kraan en verwarm het dan in de magnetron. Maar je zou ook gekookt water kunnen laten afkoelen en het dan in een schone frisdrank fles kunnen doen voor de hele dag als je het toch wilt koken en het dan iedere keer opwarmen.

Water uit de kraan kan prima hoor. Wij hebben kwalitatief heel goed kraanwater, volgens kinderartsen is het (zeker bij 7 maanden) echt niet nodig om water eerst te koken of water uit flessen te gebruiken.

Hoi,

Ik kook s`avonds water in de waterkoker en doe dit in een thermosfles. Dan geef ik haar s`morgens de fles met de helft kraanwater (koud) en de helft uit de thermosfles. Dit is dan samen ongeveer 37 graden. Voel wel nog altijd even op mijn pols of het niet te warm of te koud is. Gaat prima. Doe het al zo sinds de geboorte op aanraden van kraamhulp.
groetjes en succes.

Ik kook elke dag een liter water en die doe ik in een schone fles. Laten afkoelen en dan in de koelkast. Als ik een flesje maak, doe ik een deel afgekoeld water en een deel vers gekookt, zodat de voeding meteen 37 graden is. Ongeveer zoals Esther dus.

Zeker met 7 maanden kun je ook best gewoon koud water uit de kraan gebruiken. Als je het eerst kookt, zit er wel minder kalk in.

Terug
Bovenaan