gekookt water

Ik gebruik voor mijn dochter, nu 14 weken, nog steeds gekookt en afgekoeld water voor het maken van haar voeding. Maar nou ga ik maandag weer beginnen met werken en
dan gaat ze 1 dag naar mijn moeder, 1 dag naar het KDV en 1 ochtend naar mijn zus.

Moet ik nog steeds gekookt water gebruiken? of mag het ook gewoon water uit de kraan zijn, want het lijkt me voor hun erg lastig om eerst water te koken, af te laten koelen. Voor mij is het een routine geworden, iedere ochtend even water koken en af laten koelen en dan in een kan in de koelkast.

Hoe doen jullie dat? is het nog steeds nodig water eerst te koken? en zo ja waarom eigenlijk en tot wanneer?

Gekookt water is echt niet meer nodig hoor. Als je de verpakking van de voedingen leest gaan ze ook van gewoon kraanwater uit.

Lukas krijgt al vanaf week vijf gewoon water.   Op vakantie in duitsland heb ik het wel gekookt. Maar dat was meer omdat ik weet dat de kwaliteit van het nderlandse kraanwater zeer goed is en hoe het in duitsland is wist ik niet.

Hoi,

Vanaf dat Felina 3 maanden is ben ik gewoon water uit de kraan gaan gebruiken.
Ik doe de benodigde hoeveelheid koud kraanwater in de fles, even opwarmen in de magnetron, voeding erbij, schudden en klaar.

Groetjes,
Marjolein

Of je koopt mineraal water dat geschikt is voor het bereiden van babyvoeding, zoals bar le duc (dat gebruik ik altijd) Voor 2 liter betaal je maar 32 cent en dan weet je zeker dat het goed is. (want je hebt in bepaalde delen van het land natuurlijk hard water, met veel kalk enzo.)
Mijn meisje is 7 maanden en ik blijf dit gebruiken totdat ik geen opvolg melk meer gebruik.

Groetje van Daphne en kleine Minnie

zelf gebruik in nu, met 7,5 maand, nog steeds gekookt water, maar bij ons is het heel makkelijk omdat we een quooker hebben, er komt dus kokend water uit de kraan. Ook bij mij is de opvang verdeeld over 1 dag creche, 1 dag de ene oma en 1 dag de andere oma. De oma's koken het water voor de hele dag in 1 keer en hebben daar geen enkel probleem mee, wat de creche doet weet ik eigenlijk   niet eens...
Als ik overigens diksap geef maak ik dat wel aan met kraanwater, meer omdat ik daar eigenlijk niet over nadenk.

groetjes, Ellen

Terug
Bovenaan