Gekruid eten?

Hallo,

Ik zou graag mijn dochter Hieke (bijna 10 maanden) mee laten eten met onze warme maaltijd. Ze is een lekkerbek en zou bij voorkeur alles eten wat wij eten dus dat daar maak ik me geen zorgen over.

Ik vind het wel eng om haar mee te laten eten omdat wij uiteraard ons eten wel op smaak brengen met kruiden e.d. en ik niet weet hoe dit bij haar gaat vallen.  Ik weet dat zout tot het 1e jaar niet mag maar hoe zit het met andere smaakmakers? Heeft iemand tips hoe ik het eten voor zowel haar als ons lekker op smaak kan brengen zonder dat dit van invloed is op de darmen van onze smurf? Ik hoor graag van andere moeders waar ze op letten met mee-eten, mag ze bijvoorbeeld iets van zoetigheid op een pannenkoek eten of geef je dat dan 'kaal'?

Alvast bedankt voor je reactie!

Hallo,

Vanaf 8 maanden mag je zout en kruiden gaan introduceren.
Daan (ruim 10 maanden) eet sinds 8,5 maand echt met de pot mee zonder dat ik echt ergens rekening mee hou. Dit houd in ik kook gewoon met matig zout   en kruid vlees ook gewoon. Macaronie doe ik ook gewoon van alles door.
Pannenkoeken krijgt Daan kaal, hij vind dit nu nog lekker dus dat laat ik nog even lekker zo. Hij 2 weken geleden voor het eerst patat meegegeten dit zonder zout en saus, met papat heb ik ik zoiets zolang hij het zo wil eten dan laat ik dat nog mooi zo.
De eerste weken dat ik Daan met de pot mee liet eten kreeg hij niet alle dagen wat wij aten maar nu eet hij gemiddeld 4 keer in de week aardappels groente vlees met ons mee
1 keer in de week macaronie en de ene zondag pannenkoeken en de andere zondag patat en dan blijft er een dag over en dan eten wij dingen wat Daan nog niet kan eten en dan krijgt hij een potje.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Saskia

Hoi,
Mijn zoontje eet sinds hij ong 10 maand is af en toe mee met de pot. Nu is hij 13.5
maand en eet hij altijd mee.
Ik heb altijd gewoon kruiden in ons eten gedaan. Geen probleem. Maar ik kook altijd
zonder zout ivm mijn bloeddruk dus daar hoef ik sowieso niet over na te denken.
Anders kun je toch op je bord nog zout toevoegen?
Succes en groetjes Melanie mmv Quinten

Hi

ik heb eigenlijk vanaf het begin zelf de hapjes gemaakt, gewoon met kruiden, niet met zout natuurlijk en ook geen hete kruiden, maar gewoon knoflook, thym oregano etc. ook peper trouwens.

Groetjes,
lia

Terug
Bovenaan