Gekte

A

Anoniem

Guest
Ik vroeg me af hoe ontspannen jullie omgaan met het hele zwanger worden gebeuren.

Ik las dat een aantal van jullie in de medische molen zit en ik kan me voorstellen dat dat een groot deel van de onbezordheid wel wegneemt. Maar hoe gaat het verder?

Hier is er nooit echt sprake geweest van volledige ontspanning. Zodra ik voor de eerste zwangerschap ging, heb ik me aangemeld bij dit forum. Inmiddels temperatuur ik ook dagelijks. Vrijen doen we in de vruchtbare week vaker dan we leuk vinden. De week voor ik ongesteld moet worden (of juist niet) ben ik teveel met mijn lichaam bezig. Ik heb de afgelopen jaren zeker al een keer of vijftien een test gedaan, terwijl ik eigenlijk wel wist dat het niet raak zou zijn (je weet immers maar nooit).

Ben ik de enige dwaas, of zijn er meer die van 'zwanger worden' bij tijd en wijlen een dagtaak maken? Gedeelde smart...

Alle vrouwen zijn dwaas denk ik. Relax, is makkelijker gezegd dan gedaan maar vaak wel het magische toverwoord.

Haha! Wat een leuk en herkenbaar stukje.
Het klop allemaal.
Ik schaam me er voor...
helemaal omdat het mijn 3e is.
Gekke is dat ik er nu meer mee bezig bent dan toen...
Ik kijk zelfs al op baby webshops naar baby spullen...
Ik heb over een week mijn nod.
Volgens mijn app op mijn mobile... nestelde de evt bevruchte eicel zich nu in.
En ja hoor... heb de hele dag al een menstruatie gevoel. En nee, ik verbeeld het me niet.
Maar helaas had ik dat vorige maand ook en werd ik toen ongesteld.
Dus blijkbaar zegt het niks.
Maar ja dwaas ben ik ook ;)

I

Grappig hoe dat werkt hè? Ik denk dat het logisch is dat je er nu meer mee bezig bent dan de eerste keren. Je gaat nu toch op zoek naar herkenning. Dat geldt voor mij althans...

De eerste keer was ik vooral heel erg op zoek naar informatie. Ik geloof dat het op zwangerschapspagina.nl was waar ze een eindeloze lijst hadden met vroege zwangerschapssymptomen. Ik heb toen die lijst doorgeploegd, me afvragend wat voor mij zou gaan gelden. Nu ben ik vooral op zoek naar herkenning van de vorige keer en uiteraard... iedere maand heb ik veel daarvan. Inmiddels gaat er (langzaam) een knopje om. Het is gewoon een verrassing en de kans dat ik het gelijk ga herkennen, is minimaal :)

Blij om te horen dat ik niet de enige ben. Kunnen we ons samen een beetje schamen, haha!

En Dora, ik weet dat je gelijk hebt. Ik zal je berichtje de komende tijd vaak terug lezen als reminder ;-)

Terug
Bovenaan