Gekwetst door schoonmoeder

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik schrijf op dit forum omdat volgens mijn man het geen zin heeft om het tegen mijn schoonmoeder te zeggen want je kunt het net zo goed tegen een deur zeggen. Mijn bevalling is een moment waar ik me nog nooit zo sterk heb gevoeld. Maar het moment wordt lichtjes overschaduwd.</p><p>Twee uur nadat ik bevallen was van een prachtige zoon kwamen onze ouders ons opzoeken. Ik ben enigste dochter en mijn eerste kind dus het was toch wel speciaal voor mij en mijn moeder dus zij kwamen ook iets eerder. Na een kwartiertje kwamen ook mijn schoonouders. Na 5 minuten zie ik mijn schoonmoeder iets tegen mijn moeder zeggen. Ik vroeg naderhand wat er aan de hand was. Ja zei mijn moeder ze vertelde wanneer haar dochter mijn schoonzus dus moest bevallen, de week erop. Nou zul je denken nou ja zo erg is dat toch niet maar de zus van mijn man staat constant in de schijnwerpers. Toen wij vertelde dat ik zwanger was zei ze tegen haar zoontje ja nu ben je niet meer het oogappeltje van oma.</p><p>Ik ben nu nog steeds zo pissig dat ze zelfs twee uur nadat mijn prachtige zoon geboren was het nog steeds om iemand anders kan laten draaien. Overdrijf ik? Tips om dit los te laten?</p><p>Groetjes</p><p>Caroline. </p>

Eigenlijk vind ik het best overdreven om er zo pissig over te zijn als het zo gegaan is als hierboven. Ik heb er natuurlijk geen emotie bij maar dat je schoonmoeder tegen je moeder zegt wanneer haar dochter gaat bevallen vind ik niet zo heel gek. Ook niet als dat is als ze bij jouw kindje komen kijken. Klinkt meer alsof ze inziet dat het moment voor jouw moeder net iets specialer is en dus wil zeggen dat ze iets delen omdat haar dochter ook bijna bevalt. 

Hi Lieve Caroline, niet druk maken maar lekker genieten van jullie wondertje :) 
Ik kan het uiteraard niet geheel beoordelen, maar schoonmoeders en je eigen zwangerschapshormonen zijn gewoon geen goede combinatie. Let it go en geniet! :) 
Liefs Tannie 

Hi, 
buiten dit incident om kan ik me voorstellen dat je vaker irritaties hebt. Tenminste zo lijkt het omdat je schrijft dat je schoonzus altijd voorgetrokken word. Daarin wel een kleine tip: 
- In haar huis, haar regels. Ga niet overal de discussie over aan, maar houd je soms wijselijk stil. Discussies over wie of wat er beter is valt geen winst te behalen. Laat weten dat de opvoeding van jou zoon aan jou en je partner is. Als het moeilijk word om de wijze te zijn is het tijd om naar huis te gaan. 

- In jou huis, jou regels. Spreek het uit als je ergens niet mee eens bent. Ze zal langzaam inzien dat jij op jouw manier in het leven staat en accepteren een toontje lager te zingen als ze bij jullie op bezoek is. 

het heeft even geduurd maar mijn schoonmoeder vraagt nu of we met Moederdag willen komen en welke tijd voor ons handig is. Voorheen kregen we een tijd opgelegd... en tijdens de kraamweek heb ik ze toegang tot ons huis geweigerd. Na 4 bezoekjes die week vond ik het wel welletjes...
Veel succes!

Adem in, adem uit en laat t van je afglijden.. Schoonmoeder krijg je erbij en heb je helaas niet voor t kiezen..
Hier ook vaak zeer ontactvolle opmerkingen. Maar hoe meer je je eraan ergert, hoe meer ze opvallen..

Overdreven 
Ik heb schoon ouders die veel erger zijn die meten met 2 maten naar mij man hun zoon en zijn kinderen die krijgen afdankertjes dus ook mijn kind baby van 4 maanden pas na 2 weken kwamen ze op kraambezoek ik kreeg rompertje nou vind ik dat niet erg. Maar als ik zie wat mij zoontjes neefje krijg een maxicosi,  of zijn oudste kinderen laten hun rapport zien hun hebben allemaal hoge cijfers krijgen 5beuro en andere neefjes nichten die rapport laten zien en zeker de neefjes hebben onvedoelde onbedoeldkrijgen 50 euro nou is mij zoontje nichtje jarig geweest kreeg dure sneakers . Er word geen een keer gevraagd hoe met ons zoontje gaat sinds hun langs zijn geweest dus al 4 maanden geleden geen een keer gevraagd hoe met hem gaat 
Dus hup niet zeuren door gaan doe ik ook 

Ik persoonlijk zie hier ook geen probleem in. Ik weet natuurlijk nier hoe jullie verdere band is met je schoonmoeder. Maar zij is waarschijnlijk net zo trots dat haar eigen dochter gaat bevallen als jouw eigen moeder zoals je zelf al schrijft. 

je hormonen kunnen raar doen nu. Dus ik gok dat het door je hormonen komt dat je hier zo zwaar aan tilt. Probeer het los te laten en te genieten van je kraamweek en jullie kleine. 

Ik denk niet dat dit een wedstrijd is wie het erger heeft dan de ander.

heel vervelend dat je je zo voelt, ik snap dat je het moment net na de geboorte anders had willen beleven. Maar zoals anderen al zeggen, probeer het vooral niet te laten verpesten...geniet van je wondertje en hormonen maken echt dat je dit als heel pijnlijk ervaart en er misschien later wat nuchterder op terugkijkt. Succes!! En gefeliciteerd natuurlijk

Terug
Bovenaan