gel voor spruw?

ik heb van de dokter een kuur gekregen voor de spruw van demi. ze heeft het minimaal maar kreeg toch een hele tube mee.
nou weet ik eigenlijk niet zo goed hoe je dit haar het beste kan geven. ik laat het haar van mijn vinger sabbelen zeg maar . maar dat duurt zo lang. de apotheker waarschuwde ook dat je niet te veel tegelijk moest geven om klontjes in haar keel te voorkomen. ik ben dus een beetje huiverig voor dat spul. en moet je echt die hele tube opmaken? hoe lang doe je daar mee?
graag tips/ ervaringen a.u.b.!!!

groetjes martine
ps: demi is 8 weken

geef je de fles of bv? ik smeer altijd een beetje op het uiteinde van de fles, wieble de fle bij het inbrengen ijn de mond een beetje voor in de mond in het rond en klaar si kees. de 125 mg heb ik nooit gedaan, ook niet 4 keer per dag. ik deed gewoon bij elke voeding een beetje op de fles, je kunt het denk ik ook om de tepel smeren
succes

Ik heb Tessa al Daktarin gel moeten geven toen ze 10 dagen oud was.
Ik moet zeggen dat ik de hoeveelheid van zo'n lepeltje belachelijk veel vond, maar het is geloof ik ook voor kinderen tot 1 jaar dezelfde dosis.
Waar het volgens mij om gaat is dat er voldoende gel in het mondje zit, zodat alle schimmelsporen worden gedood.
Wat ik deed is een flinke lik aan mijn pink, en die vervolgens voorzichtig aan de binnenkant van het wangetje smeren, aan de binnenkant van de lippen etc.
Bij het doorslikken komt het dan vanzelf ook wel bij de tong en de keel.

Ik gebruikte dus minder dan de voorgeschreven hoeveelheid! Met een paar dagen was bij haar alle spruw weg, toen nog 5 dagen doorgesmeerd.
Het advies wat ik kreeg is niet om 4x per dag een dosis te geven, maar om na elke voeding de gel in het mondje te smeren. Dan kan de schimmel niet groeien op melkrestjes (schimmels houden van suiker).

Hopenlijk heb je hier wat aan, anders zou ik gewoon de huisarts om advies vragen,

Groeten
Irene
moeder van Tessa 23 mei 2007

Hoi

Je moet de gel inderdaad aanbrengen in het mondje met je vinger. Goed in de wangen aanbrengen. De lepel niet gebruiken i.v.m. verslikken. Als je borstvoeding geeft is het raadzaam ook je tepel in te smeren, anders blijf je het besmetten. Als de spruw weg is, nog een aantal dagen doorsmeren zodat de schimmel /sporen ook verdwenen zijn. Succes!

Marieke moeder van Emma 3-6 en werkzaam in een apotheek.

hallo allemaal,
dank jullie wel voor de reacties!
ik ga idd maar na elke fles wat in haar mondje aanbrengen want 4x zo'n lepel...?!?
ik deed het al met mijn pink maar het is zo belachelijk veel dat je er een kwartier mee bezig bent.
maar misschien was ik ook wel te voorzichtig en deed ik er te weinig op op mijn pink.

ik hoop dat het gaat lukken!!
groetjes martine

Ook Britt heeft het gehad en nu heeft ze het weer.

De 1e keer Daktarine ervoor gehad. Met de wijsvinger na elke voeding aangebracht in haar mondje. Ook op mijn tepels gebruikt, maar dat ging niet over.

Nu heeft ze het voor de 2e keer en gebruik ik Gentiaan Violet. Op advies van iemand van het VBN. Ik heb het 1 keer gebruikt nu en ik heb al zoveel minder pijn nu.

Britt krijgt het spul via een gaasje in haar mond aangebracht. Wangen/tandvlees en tong.

Spul is zonder recept te verkrijgen via internet. www.eurolac.net

PAs wel op het spul is enorm paars, vlekt erg, maar is er in de was wel uit te krijgen ;)

xxx Nienke

Terug
Bovenaan