geld

A

Anoniem

Guest
Ik ben vrij jong en wil graag kids helaas heb ik nog niet zoveel geld kunnen sparen. Hebben mensen tips of ervaringen hierin? Alvastbedankt!

Volgens mij kan je kinderen zo duur maken als je zelf wilt. Er zijn een aantal basisbehoeftes die je moet kunnen voldoen en dat is eten, verzorging, liefde, ... Voor de ontwikkeling zijn een aantal speeltje nodig, maar deze kan jealtijd tweedehands kopen. Ik denk ook dat je op zo'n momenten jezelf wat meer ontzegt en meer voor je kind doet. Je verlegt je prioriteiten. Dus enkel geld is volgens mijn geen argument voor wel of niet een kindje. Het gaat er eerder om wat je er voor over hebt.

Er zijn veel opties. De kringloop, marktplaats.nl, tweedehands.nl, vrienden die wat weg doen en rommelmarkten. Bij ons in de regio (gelderland) zie je ook veel basisscholen die 2x per jaar oude spullen verkopen. Ik heb er mijn badset compleet vandaan. Prima conditie en koste me maar 10 euro voor een 6 delige set. Het hoeft niet allemaal nieuw. Je kunt heel veel plezier hebben van het zelf opknappen van oude meubeltjes. De aldi en lidl hebben heel goede luiers. Similac is een goed merk poedermelk. De kleine van mijn vriendin deed het er prima op. En vooral veel liefde. Zelfs kleertjes hoeven niet duur te zijn. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
Hopelijk ben je er een beetje mee geholpen!
Groetjes, Kat

Terug
Bovenaan