gele afscheiding (sorry niet zo fris, maar ja...)

Hallo,

Gele afscheiding kan opzich geen kwaad, je moet alleen even in de gaten houden of het niet anders ruikt als anders en of je geen jeuk of irritatie hebt. Als het toch anders is dan anders dan kan je beter even een afspraak maken bij de huisarts, want dan kan het zijn dat je een infectie hebt. Dan krijg je daar een kuurtje voor en ben je er zo voor af.   Het is in ieder geval niets om je voor te schamen, veel vrouwen zwanger of niet hebben hier last van. Je moet er in ieder geval niet mee door lopen, beter genezen dan verergeren.
Heel veel succes.

groetjes kirsten
39w1d
 

Hoi

Ik heb ook veel meer last van afscheiding dan eerst.
Af en toe loop ik ergens en dan voel je het gewoon lopen.
Lekker smerig, sorry!
Het kan geen kwaad. En is vrij normaal.
Houdt het inderdaad wel in de gaten, zoals de eerdere reactie staat.

Ik ben nogal schoon op mezelf en was me regelmatig, zonder dat ik daar erg in heb met zeep. (FOUT!)
Daardoor had ik onlangs candida. (ontsteking)
Ik ben hiervoor behandeld.

Tegen het einde van de zwangerschap is het zeer zeker belangrijk dat je behandeld wordt, want als je tijdens je bevalling last hebt van een schimmelinfectie, moet je aan het infuus met anti-biotica, omdat je kindje anders  spruw of herpes  kan krijgen en/of ontstoken ogen. (ik weet niet meer precies wat, sorry! Wel belangrijk dat je het meldt bij de bevalling!)

Het is echt een vrouwelijk iets. En ookal is het vervelend, je hoeft je er zeker niet voor te schamen!!

Fijne zwangerschap!

Groetjes, Lonk
 
Hoi,
Tijdens mijn 1e zwangerschap kreeg ik er ook veel meer last van. Volgens de huisarts komt het door hormoonverandering vaker voor bij zwangere vrouwen. Van de huisarts kan je een kuur krijgen wat niet schadelijk is voor je ongeboren kindje. Ik kreeg ook de tips om; niet te veel melk te drinken en champignons te eten. Wat al eerder vermeld stond in een reactie is dat het wassen met zeep bij je vagina erg slecht is. Lactaciet (verkrijgbaar bij drogist) is voor inwendig reinigen en uitwendig reinigen te gebruiken. Let op het zijn verschillende verpakkingen.
Succes.
Groet,  Josanne
 
Terug
Bovenaan