Gele diaree baby, Uitdroging?

Haaaaaai Meiden!

Ik ben hier nieuw, ik ben zes dagen geleden bevallen van mijn meisje! Ik word niet goed van de onzekerheid hopelijk hebben jullie tips, ik woon in Israel en alles gaat hier anders en ik weet zo weinig van babys af. Mijn baby was 2750 gram en afgevallen in twee dagen naar 2500 gram.

Ik hoorde dat in Nederland de kindjes elke dag gewogen worden en dat heb ik verder thuis nog niet gedaan. Ze heeft nu al twee of drie dagen echt geel water wat eruit komt. Het is zelfs meer water dan diaree, haar voetjes vervellen ook. Eerst dacht ik dat het door de druiven kwam die ik veel eet. IK ben daar nu mee gestopt en haar poep word ietsjes dikker. MIjn man verdoezelt alles onder het mom van "je maakt je te druk" maar ik maak me wel zorgen nu.... Ik wil ook graag een dokter zien mijn man denkt dat deze poep normaal is bij zo'n kleine baby. Ik weet het niet meer.... Ze drinkt goed elke drie uur en ook steeds een goed gevulde luier. Maar je weet natuurlijk nooit of ze ook daadwerkelijk genoeg drinkt...Wie heeft er tips/ adviezen...?

Alvast onwijs bedankt!

LIefs NOekie
 
Gefeliciteerd met je dochter!
Het is normaal hoor dat je dochter in de eerste week 10% van haar geboorte gewicht kwijt raakt, als alles goed gaat komt dat er vanzelf weer aan hoor.
Die luiers zijn normaal zeker als je borstvoeding geeft (spuitluiers).
En zolang ze genoeg plasluiers heeft is er niets om je zorgen over te maken, héél veel succes en ook lekker genieten hè!
Liefs, Monique
ps. en als ze niet genoeg drinkt redt ze het echt niet hoor om er 3 uur tussen te laten dus heus gaat echt wel goed!
 
Hoi Noekie,
Volgens mij is dit wel ong. normaal, in ieder geval dat gele (borstvoeding), er zitten er ook nog wat wittige korreltje in. Ook spuitluiers, dat het haar kontje uitborrelt, dat heeft de mijne af en toe ook. Het vervellen is volgens mij juist een goed teken. Toen mijn baby dat deed kreeg ik als reactie: oh kijk ze groeit al uit haar velletje. Het schijnt juist dus een teken te zijn dat ze groeit en uit haar eerste velletje 'barst'.
Echte uitdroging zie je vooral aan het kindje zelf. De huid wordt dan namelijk ook erg droog en een beetje rimpelig.
Ziet je kindje er gewoon goed uit en maakt het geen hangerige of zieke indruk, dan zou ik me niet al te druk maken.
Ken overigens het gevoel van onzekerheid ook hoor! Ik was pas gerustgesteld over mijn borstvoeding toen ik mijn dochtertje had laten wegen op het consultatie bureau en het resultaat was dat ze flink gegroeid was.
Succes hè!
 
Hoi Noeki,
Amy was de eerste dagen (ze moest toen in het ziekenhuis blijven) ook afgevallen. Van 2800 naar 2740. Toen ze na 5 dagen mee naar huis moest heeft ze volledige moedermelk gekregen. Haar ontlasting was inderdaad dun en geel. Toen ze 2 weken later gewogen werd bleek ze al 3500 gram te wegen. Dus dat ging hard. De kraamhulp had verteld dat bij moedermelk de ontlasting zelfs enkele dagen weg kon blijven. Maar net als hierboven al verteld wordt, als er maar genoeg plasluiers zijn dan is het goed. Amy ging helemaal vervellen. Haar handjes, haar voetjes en haar buikje. Inderdaad beschreven wij dat als dat ze uit haar velletje gegroeid was. Dus maar je niet te druk. Het klink niet schrikbarend. Maar ik ken de onzekerheid. Hier hebben we een kraamzorglijn die we 24 uur per dag kunnen bellen met vragen. Nou, die heb ik de eerste tijd behoorlijk bestookt met mijn onzekerheden. Het hoort erbij.
Ik weet natuurlijk niet hoe het in Israel werkt, maar ik zou gewoon de dokter eens bellen en je onzekerheid aangeven. Niets om je voor te schamen hoor. Succes ermee en laat je nog eens horen hoe het gaat?
Groetjes
Audrey
 
Wij waren ook onzeker over de dunne luiers maar ons is eveneens verzekerd dat dat normaal is. Inderdaad zeggen ze dan: als de baby tevreden lijkt, alert lijkt (niet suf dus op de momenten dat hij/zij wakker is), voldoende plasluiers heeft, dan gaat het allemaal prima. Maar als je twijfelt of het goed is, vraag dan vooral een dokter om advies! Gewoon op je gevoel afgaan!

Ik heb trouwens ook gehoord dat na een tijdje soms maar 1 poepluier in de week voor kan komen. Dus ook niet schrikken als ze straks misschien alleen nog maar plasluiers heeft.

Sterkte,
Marjo.
 
Terug
Bovenaan