Gelige afscheiding

Hoi,

Opzich is het heel normaal dat je tijdens de zwangerschap meer afscheiding hebt dan normaal. Dat heb je waarschijnlijk je hele zwangerschap door, omdat er vaginaal het een en ander veranderd reageert je lichaam daar op deze manier op.
Je moet wel even in de gaten houden of het niet gaat stinken, en er anders uit gaat zien en of je geen jeuk hebt. Zowel dan moet je even langs de huisarts want dan kan je een infectie hebben.
Ik ben 31w1d zwanger en heb de hele zwangerschap ook meer last van afscheiding dan normaal.

Groetjes kirsten
31w1d
 
Hoi Yvonne,

ik heb daar ook heel erg last van. Ik zit nu in het midden van de zwangerschap en nu is het zo erg dag ik ook echt een inlegkruisje in moet doen. Ik voel het er ook echt uitlopen.
De kleur verschilt nogal bij mij. Zo is het geel, dan bruin en dan is het weer eens roze.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik iets bloed verlies. Maar dat kan geen kwaad. Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik ook bloedverlies, moest rust houden maar na naer onerzoek bleek het een adertje aan de baarmoeermond te zijn, dus heel onschuldig, ik denk dat dat nu ook weer het geval is,
Maar als het gaat jeuken, kan het een schimmelinfectie zijn, dan moet je maar even langs de donkter gaan.

Groetjes, Ris
 
Dus NOOIT inlegkruisjes gebruiken langdurig! Gaat het juist van irriteren en wordt het erger.Ik deed het alleen als ik echt uit ging op visite of naar een feestje. Mijn verloskundige raadde het af: ze zei dat je katoenen onderbroeken moet gaan dragen en dan maar een schone aanmoest trekken. Ze raadde ook aan om 's avonds als het even kon geen onderbroek aan te doen.
Toen ik dus bijna geen inlegrkr. meer gebruikte werd het iets beter en jeukte het niet meer.
 
Hi,

Ja ik ben er nu ook wel achter dat je geen inlegkruisjes moet dragen....
Jeetje, wat een irritatie en pijn.
Ik had het al een tijdje geleden met strings, daar droeg ik ook een inlegkruisje in, naderhand gingen mijn schaamlippen behoorlijk irriteren en het leek wel og er een dik vel op kwam. Dus ben ik toen overgegaan op de gewone slips.
Een tijdje ging het goed tot ik ook daar inlegkruisjes in ging dragen. Na een paar dagen, begon het echt behoorlijk te irriteren.
Ik vind het echt een ramp, nu draag ik ze dus niet meer maar tijdens het lopen voek ik het er echt uitlopen, dat is echt zo vies gevoel!! En meestal krijg ik dan ook een natte plek in mn broek die je aan de voorkant lekker kunt zien.
Ik voel me nu dus echt niet prettig meer, voel me echt vies en goor. Ik hoop dat anderen het niet zien. maar ik word er behoorlijk onzeker van.

Gr. Ris
 
Terug
Bovenaan