gelige korstjes op hoofdhuid??

Halloo collega moeders, ik vroeg mij af of iemand dit herkend. Ons dochtertje van ruim 8 maanden heeft op haar hoofdje gelige plekjes, het zijn een soort droge schilferachtige plekjes(die je alleen goed ziet in daglicht), dus het valt niet echt op maar het is zo'n vreemde kleur! Als ik er met mijn vinger overheen wrijf dan laten de schilfertjes gewoon los! Volgens mij heeft ze er geen last van, ik herken het alleen niet, ze heeft het nooit eerder gehad. Weten jullie wat dit is of kan zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!!

Hallo,

Ik denk dat het ook berg is. Ik heb de Zwitsal anti-berg pads gebruikt en ik vond ze geweldig. Even een paar dagen smeren en het is weg!! En heeeel belangrijk; het is ook NIET meer terug gekomen!!! Succes ermee...

hoi,
Mijn baby heeft dat ook! Toen ik naar de huisarts moest (voor mezelf) heb ik het even gevraagd. Ik had mijn zoon mee.Was niks zei hij! Een paar weken later naar het CB. Daar zei men dat het oude zeeprestjes waren van het badderen! En nu lees ik hier weer dat het berg kan zijn! Pff, lekker verwarrend!
Al moet ik wel zeggen: zo makkelijk gaat het niet van zijn hoodfhuidje af. En het is maar 1 plek, voor aan zijn haargrens. Ik kan allicht een keer proberen dat van Zwitsal te halen. Kan geen kwaad toch???

gr Anita

halloo, geweldig!! Had vanmiddag afspraak bij huisarts gemaakt, kan deze nu dus afzeggen! Ga het meteen proberen!

Super bedankt allemaal, heb overigens dit forum pas een paar dagen geleden ontdekt en ik vind t echt super gezellig!! Bedankt

Even speciaal voor MOP1978 (en alle andere moeders natuurlijk ook );

Tegen de schilfertjes
Berg is een tijdelijke ontregeling van de babyhuid die bij veel baby's voorkomt. Het is herkenbaar als een vettige gele schilferende laag, bestaande uit talg en huidschilfers op het hoofdje van de baby. Het komt vooral voor op de hoofdhuid, maar kan zich ook verspreiden naar oren, wenkbrauwen en neus. Het kan voorkomen in de eerste weken na de geboorte en verdwijnt meestal weer in het tweede levensjaar. Hoewel berg er vies uitziet is het onschuldig en ondervindt je baby er nauwelijks of geen hinder van. Het is niet besmettelijk, wordt niet veroorzaakt door slechte hygiëne, het is geen allergie en het is niet gevaarlijk. Het ontstaan van berg is moeilijk tegen te gaan. Wel kan berg sneller verdwijnen door een goede behandeling. Hiervoor is Zwitsal Anti-berg ontwikkeld. Zwitsal Anti-berg bestaat uit zuiver katoenen wattenschijfjes gedrenkt in olie, rijk aan een werkzame, natuurlijke stof, namelijk "gamma linoleenzuur". De verrijkte olie zorgt ervoor dat de schilfers niet alleen worden losgeweekt, maar helpt ook dat de schilfers sneller verdwijnen.

Gebruiksaanwijzing
Neem een in olie gedrenkt wattenschijfje uit het Zwitsal Anti-berg potje. Breng de olie aan op de schilferende plekken. Laat dit vervolgens een nacht intrekken en was 's ochtends uw baby's hoofdje met (Zwitsal) Babyshampoo. Hierna het product weer aanbrengen. De behandeling gedurende 14 dagen voortzetten.

Tip
Berg kan voorkomen in de eerste weken na de geboorte. Vaak verdwijnt het weer in het tweede levensjaar.  Hoewel het er hoogstens een beetje vies uit ziet, is het onschuldig en je kindje heeft er geen last van.  

Heel veel succes ermee !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hallo Snuffel,(en de rest)

Bedankt nog voor je extra info!
Sinds vorige week ben ik begonnen met Zwitsal, en de berg is al iets minder, maar zeker nog niet weg. Maar we zien verbetering. Ik doe het 2 x daags op zijn hoofd en was elke avond zijn haar. Dan voel je goed dat het minder word. Ik vind het niet echt een lekker 'Zwitsal'luchtje, maar dat hindert niet!
We zetten gewoon door. En als het niet weg trekt...jammer dan! Dan heb ik mijn best gedaan! Verdwijnt vanzelf begreep ik.

Gr Anita

Terug
Bovenaan