Gelijk ervoor gaan of wachten tot na de eerste ongi?

Hoi meiden,

In navolging op mijn vorige vraag (over het nu al stoppen van de bloeding) ga ik er van uit dat alles wel weer goed zit (ik bloed dus niet meer na de miskraam nu een week geleden en heb ook geen buikpijn meer).

Nu lees ik verschillende berichten over het weer opnieuw proberen: de ene professional zegt dat je er gelijk voor kan gaan (dus deze "cyclus" nog zonder de eerste ongi af te wachten) en de ander zegt dat het beter is om de eerstvolgende ongi af te wachten.

Nu weet ik het effe niet meer. Ik wil natuurlijk heel graag snel weer zwanger worden (wie niet?!) en als het waar is wat men beweert, zou ik nu extra vruchtbaar zijn, net na de miskraam. Maar als het beter is voor mijn lichaam, dan zou ik pas na mijn eerstvolgende menstruatie er voor moeten gaan. Maar ben je dan ook net zo vruchtbaar? Ik ben zo bang dat als ik nu wacht en straks niet meer zwanger word, ik mezelf voor de kop sla omdat ik niet gelijk geprobeerd heb.

Pfffff, ik maak het mijzelf weer lekker moeilijk zeg! Wie weet welke keuze het beste is?

Bedankt alvast!

Groetjes,
Rosanne

Doe waar je zin in hebt. Heb je zin om te vrijen met je man dan doe je dat gewoon en laat de voorbehoedmiddelen voor wat het is. Het schijnt onzin te zijn dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam, maar daarentegen zijn er wel vrouwen die inderdaad direct weer zwnager werden terwijl ze eerst maanden bezig waren geweest. Andersom komt ook voor vrouwen die eerst snel zwanger werden en vervolgens maanden moeten wachten.

Zelf zou ik niet voor voorbehoedsmiddelen gaan, dat voelt dan gewoon niet goed. Mocht je direct weer zwanger worden, dan is je lichaam er weer aan toe, maar ga er van uit dat je niet direct weer zwnager wordt, dan kan het zo'n teleurstelling zijn als het niet zo is.

Dus meid gewoon lekker genieten van je man, en afwachten wat er van komt.

Miep

Hoi Rosanne,
erg vervelend voor je dat   je een miskraam hebt gehad bij 8w. Lichamelijk gezien kan/mag je meteen weer zwanger worden. Ze raden alleen aan een maand te wachten om de miskraam een plaatsje te geven/ te verwerken  .  Je mag weer vrijen als het bloedverlies voorbij is. Ikzelf heb helaas tweemaal een curretage gehad en het vloeien bleef toen 2w aanhouden. Ik wilde ook meteen snel weer proberen na de miskramen.  Nu gelukkig net bevallen van een prachtdochter. Heel veel sterkte en succes!
Groetjes Resa

Hoi Rosanna,
Ik heb ruim twee jaar geleden een miskraam gehad en curretage enz. Ik wilde ook snel weer zwanger worden, maar achteraf merkte ik dat ik pas na een maand of 5 daar echt aan toe was en het    toen pas jammer vond als ik weer ongi was. Ik heb echt die tijd nodig gehad om het te verwerken. Nu ben ik inmiddels ruim 37 weken zwanger en de eerste 12 weken erg ongerust geweest, maar ja ik denk dat iedereen daar last van heeft  na een miskraam. (ik had er persoonlijk bij mijn eerste 2 zwangerschappen minder last van, ik heb een kind).
Daar in tegen is een vriendin van mij direct na haar miskraam zwanger geworden en zij heeft daar geen last van gehad. Het ligt er volgens mij aan hoe je de miskraam hebt "ervaren"(weet even niet hoe ik het anders neer moet zetten) en hoe snel je het hebt verwerkt.

Sterkte met je beslissing
groetjes Kirsten (37.2W)

hey hoi!

ik denk inderdaad dat je extra vruchtbaar bent na een miskraam, ik heb in maart een miskraam met daaropvolgend een curretage gehad, (na anderhalf jaar proberen zwanger te raken) en ik ben niet eens meer ongesteld geweest, 5 weken daarna was ik weer zwanger, (wat helaas een bbz was), mijn artsen zeiden toen ook je mag er voor gaan wanneer je er klaar voor bent, en als je lichaam er niet aan toe is dan gebeurt het niet,

succes met het verwerken van het verlies, en ik duim voor je dat het snel raak mag zijn

liefs sacha

Na mijn curretage adviseerde de arts mij de eerste menstruatie af te wachten maar alleen omdat zo beter te bepalen is wanneer je bent uitgerekend. Ik hoefde niet te wachten omdat dat beter zou zijn of zo. Ik geloof er absoluut niet in dat je vruchtbaarder bent na een curretage. Het enige wat volgens mij wel zo is is dat je helemaal "schoon" bent van binnen. Wellicht dat dit kan helpen!

Ik ben overigens na mijn eerste mestruatie na de curretage ook zwanger geraakt en ben nu 8 weken zwanger. Maar ik had dan ook hiervoor ook geen problemen met zwanger worden (dit is de derde zwangerschap: ik heb een dochter van 2,5 jaar en 1 "missed abortion" gehad).

De eerste echo zit erop en alles lijkt goed, maar de onzekerheid is nog steeds aanwezig!

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik wacht het gewoon nog maar even af. Volgende week toch naar de gyneacoloog en dan hoor ik het daar ook wel.

Tot nu toe alleen gisteren opeens nog een beetje lichtbruine afscheiding verloren en wat buikpijn dus ik denk dat ik ook gewoon maar mijn eerste menstruatie afwacht zodat ik alles weer een beetje op een rijtje heb.

Ik ben ook reeds moeder van een zoon van anderhalf maar om van hem zwanger te worden duurde 2 jaar incl. diverse medische onderzoeken en ik was dus nu erg blij dat het nu zo vlot lukte (binnen een half jaar) dus hopelijk hoef ik niet lang te wachten om opnieuw zwanger te worden.

Vervelend al die stress en onzekerheid hè?

Bedankt nogmaals en jullie allemaal succes met zwanger worden of de zwangerschap (dat het nu maar goed mag gaan!!).

Groetjes,
Rosanne

Hoi,

Ik kom net van de gyn. af en alles is weer helemaal in orde. Het is zelfs zo dat er een eitje klaar staat om te springen en ik heb groen licht van de gyn. om er weer voor te gaan.

De enige reden is inderdaad dat ze dan wat moeilijker de uitgerekende datum kunnen bepalen maar dat bekijken ze dan gewoon weer met een inwendige echo.

Dus we gaan er weer voor!

Succes allemaal!

Groetjes,
Rosanne

Terug
Bovenaan