gelijk na eten doorslapen

Hallo dames,

ik zit met een probleem wat nu al een tijdje duurt.
elke keer als onze kleine tussen 17.00 en 17.30 zijn warm eten krijgt, is hij moe en doe ik hem altijd nog fftjes in bed.. hij houdt het namelijk nog niet vol om tot 19.00uur-19,30 wakker te blijven voor de papfles.
alleen nu wordt ie de laatste tijd niet meer wakker voor de fles en wil hij gelijk doorslapen na zijn avond eten.
maarja dan komt meneer natuulijk om 2/3 uur snachts.
en als ik hem er uit haal om 23.00uur ofzo dan doorbreek je weer zijn diepe slaap!!

wat kan ik het beste doen??

gr maaike
 
Hallo,

misschien kan je wat met het onderstaande?

7:00 een papfles
9:30 fruit
12:00 lunch wellicht oefenen met brood en 100 CC?
15:00 uur een fles
17:30 met jullie mee eten
20:30 nog een fles

En ik weet niet of het een optie is om je zoontje om 16 uur nog een uurtje of wat op bed te leggen het avond eten te verleggen naar 18 uur.

Dat slapen kan dan best een hazeslaapje zijn van een half uurtje maar maakt wel dat hij dan nog een stukje avond heeft.

Onze dochter had dat Hazeslaapje in de ochtend heel lang van 11 tot 12. en die gaat nu nog steeds op de maffe tijd van half 2 naar bed voor de middag slaap werkt hier prima.

Misschien kan je er wat mee het blijft een kwestie van uit proberen!!

Liefs moi
 
Hai,

Mijn zoontje is net 8 mnd. Hij heeft onderstaande schema en dat gaat eigenlijk erg goed...

7u 180cc papfles
9u/9.30u fruit + sap
11.30/12u 150cc fles + 1 broodje
16u groente
18u yoghurt
21u 180cc papfles

Tussen 12u en 16u geef ik hem sap en evt. liga.

Na het fruit eten gaat hij naar bed. Slaapt dan meestal een uurtje. En rond half2 gaat hij weer slapen en dan meestal 2 uur.
Ik doe mijn zoontje na de yoghurt ook weer naar bed, meestal is dat half7,7u. Om 21u moeten wij hem ook wakker maken hoor. Ik ben bang dat wanneer ik hem laat slapen, dat hij dan ook 's nachts gaat komen. Aangezien hij soms om 5u,6u even wakker wordt...
Wie weet heb je wat aan mijn schema...
succes!
 
Hoi Maaike,

Wij hebben hier hetzelfde. Onze zoon houdt het vaak niet vol na zijn avondeten. We leggen hem dan gewoon in bed en maken hem een uurtje later wakker (rond 7u/half 8).
Ik zorg dan dat ik zijn fles direct klaar heb. Hier gaat dat prima. Hij drinkt zijn fles leeg. We spelen nog even en leggen hem daarna weer in zijn bed. Hij slaapt dan de hele nacht door.

Groetjes,
Gitta
 
Terug
Bovenaan