gelijk weer proberen??

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Hier ben ik weer. Voor degenen die me niet kennen: Ik ben Rianne en was tot op 3 weken geleden zwanger van de eerste (9 wk) en in de maand juli hier dus actief.
Helaas heeft het niet zo mogen wezen en na de echo (3wk geleden) bleek dat de zwangerschap na 5 weken al gestopt was. Terwijl ik niets gemerkt heb. Ik ben toen gecuretteerd.
Ik weet dat er forum voor zwanger na een miskraam is maar daar wordt niet zo vaak gereageerd en misschien hebben een paar van jullie ook ervaring of kennis over het volgende: Er werd me verteld om 1 menstruatie af te wachten alvorens weer te beginnen om zwanger te raken. Dit ook omdat dan beter te bepalen is hoever je precies bent in de volgende zwangerschap. Maar nu vraag ik me af: is dit de enige reden of is er misschien een medische reden waarom je moet wachten (bv baarmoeder moet nog herstellen ofzo).

Emotioneel zou het natuurlijk ook kunnen dat je er nog niet aan toe bent, maar eerlijk gezegd heb ik het voor mezelf een plekje gegeven en zou het heel graag weer willen proberen.
Ik weet ook dat er meiden zijn die gelijk na een miskraam weer zwanger werden. Maar ik zou toch graag redenen horen waarom velen zeggen dat je een menstruatie moet afwachten (buiten het feit om dat het makkelijker rekenen is).

Nou het was een heel verhaal. Ik hoop snel iets van jullie te horen.

Liefs Rianne

Hoi Rianne,

Ik heb zelf 24 Juli de curretage gehad. (helaas 2e miskraam) Ik mocht beide keren direct weer proberen als ik dat zou willen.
We hebben nu wel bewust een maand gewacht. Nu wil ik het wel weer proberen, de wens is uiteindelijk het sterkst. Helemaal als je al zwanger bent geweest, ik zou het gevoel morgen wel weer willen hebben. (kan ik niet afdwingen natuurlijk).
Ik wens je in ieder geval sterkte en veel succes voor een volgende (goeie) zwangerschap.
Liefs Kaly

hoi hoi

ik heb na mijn eerse miskraam bijna 5 maanden ook niet het advies gekregen om nog even afte wachten ofzo als ik er zelf aan toe was mochten we er weer voor gaan...

dat hebben we niet gedaan ben toen eerst 1 keer ong. geworden en daarna was ik gelijk zwanger en dat ging goed! mijn zoontje is nu inmiddels 13 maanden en ben nu 7 weken zwanger en hoop dat het allemaal goed gaat maar ben wel ingetogen blij!

groetjes en ik denk dat je er gewoon gelijk voor moet gaan je hebt het och al een plekje gegeven..!!!!!!!

Hoi Rianne,

Ik wil even reageren op jou, want ik heb ook bijna 5 weken geleden een miskraam gehad, en vandaag positief getest! Ben erg blij nu! (zie mijn stukje hierboven voor het preciese verhaal)
Het kan dus wel! Ik mocht van mijn huisarts ook weer gelijk proberen, als je lijf eraantoe is zeiden ze wordt je pas weer zwanger. Blijkbaar was mijn lijf er snel aan toe!
Ik had wel een cyste in een eierstok, hoop dat dat geen kwaad kan. Ga maandag meteen de gynecoloog bellen.

Als jullie er dus zelf aan  toe zijn kan je het gewoon weer proberen. Wij hadden juist besloten even te wachten, en dus ook maar 1 keer zonder condoom geklust! Maar blijkbaar heeft het zo moeten zijn....

Ik wens je heel veel succes toe, en hoop dat het bij jou net zo snel weer raak is als bij mij!!

Heel veel liefs van Eva

Hoi hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik heb je verhaal gelezen Eva. Echt geweldig. Hopelijk vergaat het mij ook zo.   Ook heb ik de vk gevraagd en die zei dat er geen enkele medische reden is om nog te wachten.
Nou,we gaan er in ieder geval voor!

Liefs Rianne

Terug
Bovenaan