Geloofsovertuiging.

Hoi allemaal,

In een reactie op het topic dat Bas gedoopt wordt, gaf Sannemans aan dat ze benieuwd was naar het geloof van andere. Ook ik ben daar wel benieuwd naar.

Wij zijn Rooms Katholiek. Ik ben geen hele enthousiaste kerkbezoeker, maar ik ben wel degelijk gelovig. We zijn ook in de kerk getrouwd en dat was voor mij die dag 'belangrijker' dan ons huwelijk voor de wet. Eva zit op een katholieke school. Eerlijk is eerlijk, dat is vooral omdat het de dichtsbijzijnde school is, maar ik vind het wel heel fijn.
Eva is net na haar tweede verjaardag gedoopt. Dat is voor katholieke gebrippen best laat, maar dat kwam toen (door allerlei redenen) gewoon zo uit. Ze kreeg er wel wat bewust van mee die dag. Daarom vind ik het ook zo leuk dat Bas nu ook aan de beurt is zo vlak na zijn verjaardag.

Groetjes, Karin

hoi

ik ben van huis uit rooms katholiek  en mijn man heeft geen geloof.....
mijn man elooft wel dat er iets is maar kan er geen antwoord opgeven van wat   er zou moeten zijn.......
ikzelf ga nooit naar kerk maar ik geloof op mijn eigen manier en heb zelf zoiets van dat ik daar geen kerk bij nodig ben om te kunnen geloven
ook ga ik niet aan de communnie als we toevallig in een kerk zijn voor een begrafenis, maar dat is gewoon mijn eigen gevoel erbij want vindt het niet passen om normaal gesproken niet naar de kerk om te kijken en met zulke dingen wel een communnie aan te nemen................. maar dat is puur mijn eigen gevoel erbij hoor
dus eigenlijks ben ik een beetje katholiek op mijn eigen manier

liefs ilona

Weer eens een ander onderwerp. :)

Ik kan me niet aansluiten bij een of ander geloof. Ik heb er zo mijn eigen mening over. Ik zie het een beetje zoals in de Da Vinci Code: ik vind Jezus een zeer intrigerende persoon, een rolmodel, maar of hij de zoon van God was... Het maakt mij ook niet uit, want hij blijft een inspiratie voor vele mensen.

Ik vind kerken, rozenkransen en beelden van Jezus ook erg mooi, ik heb er een aantal. Ik geloof ook wel dat er meer is, maar wat precies weet ik ook niet. Ik vind het een mooie gedachte dat er een God is en dat we dan misschien straks naar de hemel gaan.

Groetjes, Marisa

Ik ben protestants opgevoed, mijn man katholiek.

Op dit moment doen we er niet veel mee. Ik denk zelf wel dat er iets is, als je er niet meer bent, maar wat weet ik niet. Ik heb er toch moeite mee om te denken dat er zoiets als god bestaat, terwijl er zoveel vreselijke dingen gebeuren met onschuldige mensen/kinderen/dieren. Ik geloof ook niet dat dit een soort straf van god is. Dat zou wel heel gemeen zijn. Dus ik ben nog heel erg zoekende kun je wel stellen. Ik heb uiteindelijk ook geen belijdenis gedaan, omdat ik er niet geheel achterstond.

Wij zijn niet in de kerk getrouwd en onze kinderen zijn dan ook niet gedoopt (de oudste vooral niet omdat mijn ex hele nare ervaringen met de kerk heeft gehad) en later hebben mijn man en ik besloten om verdere kinderen ook niet te dopen. De oudste gaat naar de openbare school, maar Eline zal misschien wel naar een protestants of katholieke school gaan, omdat we over de openbare school niet tevreden zijn.

hoi meiden,

ik ben zelf Joods en ook mijn man is Joods. We leven bewust liberaal, dat wil zeggen wat moderner/vrijer. Ik ben zelf wel gelovig, maar Marc gelooft eigenlijk niet in God, wel vind hij de tradities belangrijk. We voeden Sarah dus ook Joods op, dat wil zeggen dat we hechten aan bepaalde normen en waarden en dat we bepaalde tradities doorgeven zoals het houden van sjabbat en het vieren van de feestdagen. Ik probeer regelmatig naar de synagoge te gaan, maar eerlijk gezegd lukt dat nu met Sarah niet erg vaak. Eén keer per maand is er wel een speciale kinderdienst en dan gaan we wel. Wat de schoolkeuze betreft zijn we er nog niet uit. Ik heb zelf altijd op een openbare school gezeten, maar nu weten we het nog even niet.

groetjes en ik ben benieuwd naar de andere reacties,
Tamar

Hallo,

Wij geloven wel dat er meer is, maar niet in God. Zelf ben ik katholiek opgevoed, dus gedoopt, heilige communie en heilig vormsel gedaan en zat in het kinderkoor. Ik ben zelfs een jaar lang misdienaar geweest (het was erg leuk hoor, maar ik deed het vooral omdat als ik het een jaar had gedaan we naar een pretpark gingen, slecht he....)
Dennis is helemaal niet met geloof opgevoed en we doen er dus ook niks aan. We weten nog niet naar welke school Feline gaat. Misschien naar de katholieke school, die staat goed aangeschreven, maar Dennis is het er niet mee eens. haha

groetjes Mariska

Hee hoi,

wij zijn beide kerkelijk opgevoed en gingen in Nederland naar een "samen op weg" kerk van gereformeerd/hervormd. Wel een vrij moderne/vrije kerk. Zijn ook voor de kerk getrouwd.
Hier in Canada gaan heel veel Nederlanders naar 1 bepaalde kerk maar deze is ten eerste wel aardig ver weg en ten tweede naar ons idee aardig streng. Veel dichterbij zit een baptistenkerk en daar gaan wij nu heen.   Ook omdat de meeste mensen (+kinderen) hier uit de buurt daar naartoe gaan en we zo al heel veel mensen hebben leren kennen.
Het is wel een hele makkelijke/vrije kerk en vergeleken met Nederland kun je je het niet voorstellen maar goed, op zondagmorgen is het wel gezellig!
Alice is dus niet gedoopt want bij de baptisten doen ze dat pas op zijn vroegst als ze 15 jaar ofzo zijn en ze er echt zelf voor kiezen.

Groetjes Alberdien

quote: Mariska1980 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('09-05-2009 23:45:15'));

Ik ben zelfs een jaar lang misdienaar geweest (het was erg leuk hoor, maar ik deed het vooral omdat als ik het een jaar had gedaan we naar een pretpark gingen, slecht he....)

Dat is nog eens lef hebben!

Terug
Bovenaan