geloven jullie hier in???

Zijn vandaag naar homeopaat geweest die ook een beetje in reiki doet en toen hij zo voelde boven Wiebe voelde hij dat onze Wiebe angst had terwijl hij sliep, angst om te vallen. Hij had een trauma opgelopen door een of andere situatie waarin hij paniek heeft gehad om te vallen. Hij heeft een drankje voor Wiebe samengesteld en toen hij hem daar dus druppeltjes van gaf, slaakte Wiebe een zucht en toen voelde de dokter opnieuw en toen zei hij dat hij van zijn trauma af was en nu moeten we d druppeltjes 4 keer 4 druppels geven per dag en als hij dan 's anchts nog wakker wordt ook weer 4 druppels en dan moet het beter gaan. Hij wist ook te vertellen dat Wiebe een erg gevoelig kind was, dat heel erg baat heeft bij regelmaat en dat hij heel nieuwsgierig is, maar dat te veel indrukken hem van streek brengen.

Ik schrok eerst wel toen hij zei dat Wiebe daarom zo slecht slaapt. Jah, en nu is het afwachten met de druppeltjes he. En hij dacht dat we niet meer moesten terugkomen en moest het toch niet echt helpen dan moesten we terug komen met een plannetje van zijn kamer om te kijken of er aardstralen doorlopen ed.

Geloven jullie hier in??

grtjs, Bea
 
Hoi Beke,

persoonlijk ben ik heel sceptisch met dit soort dingen. Maar ja, aan de andere kant, als je kind slecht slaapt, waarom zou je het niet proberen? Ik zou wel even bij de huisarts navragen wat die druppeltjes precies zijn en of het eventueel kwaad kan, maar zo niet, laten we hopen dat het werkt en dat hij beter slaapt.

groetjes, Ellen
 
Hallo,

Persoonlijk heb ik een goede ervaring met homeopathie en reikie!! Ik heb een aantal jaren geleden ook druppeltjes gehad, voor eczeemklachten, angsten, slecht slapen en véél dromen. Ik heb het écht 4 keer dag 4 druppels genomen en het heeft mij zeker wel geholpen. Het duurde wel even, voordat ik het idee had, dat het écht wat deed. Maar uiteindelijk ben ik beter gaan slapen, droomde ik véél minder en was ik veel minder angstig. En ook héél belangrijk, de eczeemklachten verminderden ook!! Ik denk wel dat het beter "werkt" als je er zelf voor openstaat!! Weet ff niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Veel succes ermee en laat even weten hoe het gaat met je zoontje!!
 
 Snuffel
 
Ik geloof er geen klap van! Maar dat is persoonlijk hoor. Mijn mening is dat veel van dit soort gezondheidszorg vaker slaagt door de geest, dan door de daadwerkelijke druppeltjes. Oftewel, als je er in gelooft, kan het werken!
Ik zelf ben er iets te nuchter voor.
Ivy
 
Hoi

Ik ga liever naar een homeopaat die me natuurlijke medicijnen geeft die werkelijk helpen, dan naar een huisarts die een receptje voor chemische troep uitschrijft waar je vaak meer bijverschijnselen van krijgt dan dat het echt helpt.
Ik ben dankzij een homeopaat na jaren van ziekenhuisbezoek en allerlei vervelende onderzoeken van mijn migraine af. Ik had daar zo'n last van dat ik steevast 1 a 2 dagen per week op bed lag. 2 keer een bezoekje aan een homeopaat gebracht, en weg was de migraine. En dat heeft niks met geloven in te maken, ook ik was heel sceptisch.

Van reiki weet ik niet zo heel veel, maar baat het niet an schaadt het niet. En wat is er erg aan als het zo is dat je erin moet geloven om je beter te voelen, dan werkt het toch ook?
Maarja als een babietje zich beter gaat voelen door reiki kan het niet zijn dat het zich beter voelt omdat het erin gelooft, dus dan zou het toch echt moeten werken, en niet omdat iemand graag wil dat het werkt uhhhh volg je me nog?
 
Ja hoor, ik volg je prima  (hahahaha)!!!

Ik ben blij met je reactie!!
Want ook ik ben namelijk na jaren dokteren, zalfjes, pilletjes, etc. van de eczeemklachten e.d. af!!
Dankzij de homeopaat; LEVE DE HOMEOPAAT!!!
Ik hoop niet dat je mij verkeerd hebt begrepen.
Je hoeft er niet in te geloven, maar ik denk dat het wel beter "helpt" als je ervoor open staat.
Of is dat toch gewoon hetzelfde ??
Als je van tevoren al zo'n houding aanneemt van; "Dat gaat toch niet helpen..." dan ben ik ervan overtuigd dat het ook NIET gaat helpen.
Begrijp je het een beetje hoe ik het bedoel??
Als ik nu nog een keer iets heb, zal ik eerder naar de homeopaat gaan, dan naar de huisarts!!
 
Hoi,

Als iets voor jouw werkt is dat prima. Maar ik denk dat je wel moet uitkijken met baat het niet dan schaadt het niet, in het bijzonder bij baby's.
Ook denk ik dat je moet uitkijken dat je niet te afhankelijk wordt van 'alternatieve' genezers.

Groetjes
 
Hallo medemoeders,

Ook ik was altijd erg sceptisch tov homeopathie (misschien omdat ik zelf verpleegkundige ben en er weinig ervaring mee heb) maar heb mijn mening toch moeten bijstellen.
Onze dochter heeft vanaf dat ze 1 jaar was 6 maanden lang maar 4 uur per nacht geslapen. Terwijl ze voorheen een grote slaper was. Alle tips (samen met het consultatiebureau) werkten niet; het was geen aandacht, ze was niet ziek, enz.
Uiteindelijk ben ik dus ook bij een homeopaat gekomen (ook voor een aantal andere klachtjes van mijn dochter).
Ik moet toegeven dat ik er sceptisch tegenover stond maar had wel vertrouwen aangezien zij ook onze consultatiebureau- arts is en ik haar erg goed vind.
Wij kregen korreltjes en ook hebben we Robin's bedje verplaatst (aardstralen) en wat denk je.......Vanaf die dag slaapt Robin weer iedere nacht uren heerlijk door.

Wat mijn vertouwen ook won was dat de homeopate ook dingen benoemde die we konden zien in haar gedrag ed. Vb. Ze zij dat Robin 3-4 dgn na de eerste dosis ontzettend verkouden zou worden. En hier waren ABSOLUUT geen tekenen voor. En..... ja het klopte.

Hoop dat iemand wat heeft aan mijn (misschien wat warrige verhaal) maar mijn advies is dat je zelf kan inschatten of je iemand vertrouwd ja of nee. Is dit niet het geval dan zou ik het ook niet doen.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan