gels of prymen

Wie weet wat "prymen" is en hoe de werking is?
Morgen moet ik opgenomen worden en dan gaan ze me prymen. Ik weet trouwens niet of ik het goed schrijf. Het zijn tabletjes die ik krijg om de baarmoedermond week te maken Het schijnt dezelfde werking te hebben als voorheen de gels.
WIE HEEFT ERVARING???????

Ik heb persoonlijk geen ervaring met primen (zo schrijf je het namelijk) maar dit vond ik voor je op babyinfo.nl

Uit een klein inwendig onderzoek kan blijken dat je baarmoedermond nog niet rijp genoeg is om de bevalling in gang te zetten. Rijp is een andere term voor zacht en soepel. Om de baarmoedermond te laten rijpen, wordt er een gelei of gel tegen aangebracht. Deze stof bevat prostaglandine, het hormoon dat je baarmoedermond aanzet tot rijping en ontsluiting. Vaak ontstaan daardoor ook vanzelf de weeën. Uit de praktijk is gebleken dat deze methode vooral succesvol is wanneer je al een keer eerder bent bevallen.

De prostaglandine kan ook in de vorm van een zetpil worden ingebracht. Tussen het inbrengen en het op gang komen van de weeën gaat al gauw een aantal uren voorbij. In sommige ziekenhuizen is het de gewoonte om ’s avonds de prostaglandine toe te dienen, zodat de weeën de volgende ochtend beginnen. Ook primen is niet gegarandeerd succesvol.

Sterkte morgen, enb ik hoop voor dat het lukt!

N

Terug
Bovenaan