Geluid bij termijnecho?

Hallo allemaal,
ik heb een vraagje: vandaag dus mn eerste echo gehad, alles goed en wel, een kleine kickboxer leek het wel!! erg bijzonder om te zien zeg. en dat speelt zich allemaal af in je buik....

maar wat ik me afvroeg, hoor je daar iets bij te horen? ik lees dat sommigen ook al het hartje gehoord hebben, bij ons ging het alleen om beeld.
Ik ben volgens haar berekening vandaag 11 weken en 3 dagen. heb ik nu iets gemist of is het normaal dat ze alleen beeld laten zien rond deze tijd?

groetjes,
een blije Marij

he!

Het verschilt heel erg per verloskundige. de ene laat het hartje horen en de ander doet dat echt pas na 12 wk met de doptone, Als je het gewoon hebt zien kloppen is het prima. misschien kan het ook wel niet met het apparaat van jou vk?!

Hoi hoi,

Ik heb bij mijn eerste echo ook geen hartje te horen gekregen.
Gister moest ik voor mijn 2e bezoekje naar de VK (1e bezoek was de intake) en toen hebben we wel het hartje gehoord!

Onze VK heeft geen echo apparatuur, daarvoor gaan we naar een extern bureau.
Ik weet niet of dit bij jou het zelfde is?

Groetjes,

Anne ( 12w 5d )

Hallo,

Ik heb vorige wk mn 1e echo gehad in t ziekenhuis en kreeg ook t hartje niet te horen.....kon em wel zien kloppen gelukkig. Denk ook dat t overal anders is hoor. Denk dat je bij je volgende afspraak echt die kleine wel te horen krijgt..

Groetjes

Hier in het ziekenhuis een echo gehad met 10 weken.
Daar hebben we het hartje zien kloppen.
Vandaag bij de vk geweest voor een intake gesprek en hier luisteren ze vanaf 12 wk met een doptone naar het hartje.

Ik kreeg het hartje wel te horen.
Terwijl we naar het scherm keken werd het geluid aan gezet.
heb ook een echo foto waar je op de ene helft de hartslag gafriek ziet.

hhmmm ok dan wacht ik op de volgende keer, das dan met 20 weken (he wat duurt dat weer lang haha)
mijn vk was er zelf niet bij, het gaat via een echocentrum waar zij mee samenwerken en die houdt op dinsdag spreekuur in het ziekenhuis dus ik mag aannemen dat het aan de apparatuur niet ligt...
we hebben het uiteraard wel ZIEN kloppen (en snel ook!) en das natuuurlijk het belangrijkst

bedankt voor jullie reacties nu weet ik tenminste dat het niet "vergeten" is...

liefs, Marij

heeej,

Ik heb bij de eerste afspraak het hartje gehoord met de doptone..was toen 8 weken en 5 dagen...

Tijdens de termijnecho hebben ze het hartje ook heel kort laten horen, maar dit doen ze liever niet te lang omdat ze niet weten of het gevaarlijk is voor het kindje...

Liefs Liesbeth

Terug
Bovenaan