geluidjes maken

Hallo!!!

Ik was benieuwd of jullie pasgeborne ook zoveel geluidjes maakt als ze in hun bedje liggen. Katie kan echt brommen, grommen, mekkeren etc.
Vanaf welke leeftijd wordt dit minder? Ze is nu 13 dagen.

Groetjes Mickey

Hoi mick.
Fijn om te horen dat die van ons niet de enige is!
Hij kan er ook wat van,brommen,grommen,gorgelen,zeuren,kreunen etc.
Iedereen vraagt dan ook wat er aan de hand is.
Tja ik weet het ook niet,soms loopt hij ook rood aan.
Ik ga er maar vanuit dat het erbij hoort hoewel ik het nog niet eerder een baby heb horen doen. Maar ik ben dus niet de enige!! Dat is al een geruststelling.
Groetjes Mikkie.

Maud heeft hier ok een handje van... Soms denk ik dat ze ligt te poepen
zo ligt ze dan tte kreunen. Als ik dan ga kijken blijkt dit niet zo te
zijn. Ze heeft 2 weken geleden ook het gillen ondekt. Ze maakt
heeeeeeeeeeelllleeeeeee hoge gilgeluidjes en dan ineens ligt ze te
kuchen waarschijnlijk omdat ze dan te veel gegilt heeft.

Maar het heeft ook wel wat..al die geluidjes toch? Op het moment ligt
ze ook in bed te brommen en grommen...ons lekker beertje..hihi

hallo,

Ach ja, onze zoon is ook zo'n lawaai schopper. Hele verhalen houd ie in bed. Hij is nu 9 weken en hij doet het al vanaf dag 1. Als ik ga kijken dan slaapt ie vaak gewoon!

Ik vind het wel schattig, ondanks dat ie me er echt mee uit mijn slaap kan houden.

gr Anita

Onze zoon, Olivier maakte ook vanaf zijn geboorte allemaal geluiden. Net een oude man die ligt te gorgelen en bijna stikt. Op het CB zeiden ze dat het misschien tracheomalacie (in het engels tracheomalacia, is nl op internet meer over te vinden in het engels) kon zijn, ook wel kakelen genoemd. Nu zijn wij afgelopen week in het ziekenhuis geweest bij de kinderarts en nu blijkt het dat ook te zijn. Het houdt kort in dat zijn kraakbeen in zijn luchtpijp nog niet goed is uitgehard, dit gebeurd wel gedurende de eerste twee jaar. Er zijn geen grote problemen alleen kan je meer geluiden ed krijgen bij voeden of huilen en ook in bepaalde houdingen. Misschien iets voor jullie om te vragen op het CB. Wij hadden er nl veel aan want bij de borstvoeding kreeg hij het toch wat benauwder dus zijn we nu over op de fles en dat helpt echt. Toch handig om te weten wat er aan de hand is zodat je daar rekening mee kan houden.
Succes, Anne

Terug
Bovenaan