Geluidsisolatie huis

Wij verwachtten volgend jaar ons eerste kindje. Nu wonen wij in een jaren 70 huis waarin alles erg doorklinkt. Wij zijn vast niet de enige die in een gehorig huis wonen en zijn dan ook op zoek naar ervaringen en tips om het huis minder gehorig te maken naar de buren toe. Vooral de babykamer, maar ook de huiskamer met rondrennen etc straks. <br /><br />Wat en hoe hebben jullie eraan gedaan om geluidsoverlast naar de buren toe te voorkomen/beperken?<br />
 
Bij ons ist vooral gehorig van beneden naar boven en andersom. Juist handig, geen babyfoon nodig. En de kinderen slapen door alle huisgeluiden heen omdat ze die van jongsaf gewend zijn. Oké we zetten niet keiharde muziek aan savonds.. maar dat deden we daarvoor ook al niet haha.
 
Inderdaad zoals hierboven beschreven staat, onze zoon (nu 2) slaapt echt overal doorheen.
Maar waar je evt. Aan zou kunnen denken is extra dempen van klanken door vloerkleden en gordijnen (tenzij je die al hebt liggen/hangen), hebben wij overigens zelf niet gedaan, wij hebben beneden houten jaloezieën en laminaat en vloerkleden is geen succes met huisdieren
 
Volgens mij zoekt topicstarter vooral tips om de geluidsoverlast voor haar buren te beperken, of begrijp ik dat verkeerd? Ik heb helaas geen tips voor je. We wonen in een huis uit 2017.
 
Hier een jaren '30 woning met houten verdiepingsvloeren. De buren hebben ook kids en die horen we ook rondrennen en huilen/schreeuwen. Ook slaat de buuf graag hard met deuren. Ik hoor het zo als ze de trap op stampt. Dus nee, wij hebben niks ter bescherming van de buren gedaan. Fijn juist dat er wederzijdse acceptatie is. 
Onze dochter is wel eens wakker geworden van de herrie. Maar dan slaapt ze een volgend slaapje weer beter. Inmiddels kan ze zich ook gewoon omdraaien en weer verder slapen. 
De meeste problemen hebben we in huis gehad. 
- de wasmachine op zolder kan alleen aan in wakkertijd. Het centrifugeren maakt iedereen wakker. 
- we kunnen niet douchen als ze slaapt. Dat doen we dus in de ochtend met zn drieen. 
-ook is gebruik van de badkamer onmogelijk zonder dat ze wakker wordt, dus tanden poetsen, gezicht wassen enzo voor het slapen gaan doen we in de keuken. 
-de wc in de badkamer is eveneens alleen bruikbaar als ze wakker is. Dus snachts is yellow let it mellow en nr twee doe je benee
- we hebben altijd lichte paniek als de deurbel gaat en de honden aanslaan. Doen we niks aan. In haar diepe slaap slaapt ze er doorheen en anders wordt ze wakker. 
- savonds boven doen we heel zachtjes ivm krakende vloer, en we kletsen fluisterend. 
Dus ja... Zo is het leven op een gehorige verdieping. Mega irritant, maar het went wel. 
 
Ik heb vroeger trouwens jong ingeprent gekregen dat je buiten rent en schreeuwt en binnen rustig speelt. En geen lego op de plavuizen vloer om 5 uur in de ochtend ? vanaf het moment dat ze wat dingen beginnen te begrijpen bereik je met opvoeding ook al wel wat. Niet dat het dan foutloos gaat. Maar het beperkt wel iets.
 
Inderdaad, een baby went daar echt aan vanaf dag 1 dus ik zou niet proberen alles geluidsstil te krijgen. Juist fijn als ze wat geluiden gewend is.

Bij een 2e/3e/4e kindje is er ook geluid in huis en echt, kinderen wennen daaraan. Mijn 2e dochter slaapt gewoon door als haar zus de trap op stampt en schreeuwt en vaak ook nog als we in haar kamer zijn. Wordt pas wakker als ik haar aanraak of het gordijn opentrek.

Ons huis is ook best gehorig en we kunnen gewoon douchen, tanden poetsen en scheren met electrisch apparaat vlak naast haar bed. Ze wennen er écht aan! Juist handig want ook op de opvang en in de auto en in de buggy slapen ze dan overal doorheen.
 
Terug
Bovenaan