Geluk (om een goede echo!) en verdriet erg dicht bij elkaar vandaag...

Hee meiden!

We hebben vanmiddag een mooie echo gehad. Alles zag er prima uit en uk lag heerlijk te bewegen en te zwaaien!
Ben ietsje verder als ik dacht. Morgen precies 10 weken zwanger, dus 16 juli uitgerekend.

Mijn schoonouders hadden gevraagd of we na de echo even langs wilden komen, zonder de kinderen. We hadden al een akelig voorgevoel...
We kregen te horen dat mijn schoonvader al ruim 5 jaar prostaat kanker heeft. (dit heeft hij nooit willen vertellen, omdat we ons dan zorgen zouden gaan maken en net ons 1e kindje hadden gekregen).
Het is al die tijd goed onder controle geweest, alleen afgelopen maandag bij de controle bleek het hele foute boel.. Er zijn meerdere uitzaaiingen.. Pa gaat aankomende week al onder de scan en 3 jan krijgen we de uitslag. Dan wordt ook besloten hoe veel en hoe zwaar de chemo's worden als dit nog iets van nut heeft. Deze chemo's kunnen zijn leven niet redden, maar iets verlengen...

Pa wil absoluut niet dat we iets tegen de kids zeggen en ook niet tegen andere mensen. Hij wil dat iedereen hem als gewoon behandelt en niet als patient. Dit respecteren we en we vertellen pas iets als we echt gaan zien dat hij ziek is (door bijv haaruitval oid..)

Aangezien jullie mij en mijn schoonouders niet kennen, wilde ik hier graag mijn verhaal kwijt.. We zijn er werkelijk kapot van... De kids zijn zooo ontzettend dol op opa...

Sorry, moest ff mijn hart luchten...

Hoi MamaBo,

Tjeetje wat een dag van uiterste hebben jullie vandaag gehad zeg. Niet normaal.

Ik wens jullie en jullie Pa heel veel sterkte in deze zeer zware periode. Zeker het wachten tot na de feestdagen.

liefs
winx

wat fijn dat de echo goed was.

en wat een vreselijk nieuws zeg van je schoonvader
heel veel sterkte ermee! hopelijk kan hij nog redelijk dan gezond( naar omstandigheden dan) bij jullie zijn!

groetjes

hey

pfff wat een dag zeg! en dan merk je idd hoe dicht de emotie's bij elkaar liggen.
Ik wens jullie veel sterkte de komende periode, en blijf ook goed aan jezelf en de kleine spruit denken!

Liefs,

Hey

Jeetje wat een dag....
Natuurlijk van harte dat het met uk goed gaat!!

Maar ohhh wat een akkelig bericht van je schoon pa. Bizar hoe het leven dan is he?
Ik hoop op een scan die in ieder geval de mogenlijkheid tot uitstellen kan bieden...
Ook de chemo ingaan is waadeloos maar als er nog vechtlust is geeft dat weer wat tijd.
En tegenlijk wat een rugzak dagen je schoonouders om dit zo voor zichzelf te houden zeg phoe...

heel heel veel sterkte en kracht

liefs Renaat

Helaas ligt soms geluk en ongeluk wel heel dicht bij elkaar. Ik kan me voorstellen dat jullie blijdschap voor vandaag een beetje klaar is.
Wat een kracht hebben deze mensen om dit samen te doorstaan. Mensen verwerken dingen op hun eigen manier. Het is denk goed en fijn dat jullie bij het ziekteproces betrokken zijn. Het leven gaat door en zoals mijn opa altijd zei er is een tijd van komen en een tijd van gaan maar dat laatste wil je meestal niet aan denken.
Ik wens jullie heel veel sterkte in de komende periode het zal wel erg pittig zijn.
Geniet van ieder moment.

Terug
Bovenaan