Gelukkig weer twee goede echo's gehad!

Hallo meiden,

Afgelopen maandag had ik m'n 'officiele' intake bij de verloskundige. Ik had het niet verwacht, omdat ik een dag later naar het ziekenhuis moest, maar kreeg toch een echo! Niet zo heel duidelijk (deze vk kan het niet zo goed zei ze), maar wel een duidelijk hartje zien kloppen, dus weer gerustgesteld! En dinsdag dus de afspraak met de gyn, ook gelijk een echo gehad en weer een mooi hartje gezien én gehoord! Geweldig! Aan de baarmoederrand heeft de gyn een vliesje met vloeistof gezien, waarschijnlijk een stolsel, van 1,7 bij 0,5 cm groot. Vermoedelijk is de oorzaak van de bloedinge, maar hoeft niks (meer) te betekenen. De gyn was in ieder geval niet erg onder de indruk. Hoewel ze altijd een slag om de arm houden in het ziekenhuis gedurende die eerste 12 weken, had de gyn wel zoiets van, ik zie geen reden waarom de zwangerschap verder niet goed zou verlopen. Door het stolsel zou ik nog wel een bloeding kunnen krijgen, maar dat hoeft niet. En er was dus ook geen reden meer om nog in het ziekenhuis te blijven, de baby was goed gegroeid (al 3,3 cm!!!), dus de baby heeft geen last van het stolsel. Tja, gisteren op het werk heb ik nog wel een lichte bloeding gehad, maar dat was heel weinig, niet gewoon een drupje met afvegen, het was wel wat meer, maar niet zoveel dat ik me erg ongerust maak. Maar het is steeds zo vervelend he, en toch weer angstig. Nou ja, nog anderhalve week en dan hebben we de 12 weken gehaald!
Zal blij zijn als het zover is....!!!
Liefs Solleke

Hoi Solleke,

JOEPIE! Goed bericht! Fijn dat het er goed uit ziet, en dat je waarschijnlijk de oorzaak van de bloeding ook weet. Dat stelt toch een beetje gerust. Nog maar ong 30 weken te gaan, en dan mag je je kindje vasthouden!

Groetjes, Kat

Hi Solleke,

Wat een verschrikkelijk goed nieuws op deze mooie en zonnige dag!!!!! Ik vind het echt geweldig voor je!!!! Bij mij hadden ze toen ook een soort van bloedstolsel gezien van iets van 1,5 bij 2 cm wat de bloedingen zou kunnen veroorzaken. Ik weet natuurlijk niet of het hetzelfde is maar bij mij is het vanzelf weggegaan (ze noemden het een hematoom). Doe het wel wat rustiger aan dan je normaal zou doen en probeer er lekker van te genieten. Heerlijk gewoon!!!!!

Ben zo blij voor je.

Liefs en een dikke knuffel,
Daantje

Dank je wel meiden!
Sinds woensdag heb ik dus wel weer boedverlies, gisteren even wat minder maar vanochtend met plassen toch weer wat, leek ook weer wat helderder. Ik ga vandaag toch nog maar even bellen met de verloskundige, even kijken wat zij ervan vinden.  Ik hoef niet meer naar het ziekenhuis  maar ik heb pas over ruim 3 weken mijn volgende afspraak bij de verloskundige. Ze hebben me wel gezegd dat als ik mezelf zorgen maak ik eerder mag bellen. Voor mij is volgende week zaterdag de grens, dan ben ik 12 weken en ik zou het toch wel heel prettig vinden als ik dan nog een keer een echo kan krijgen bij de vk, en dat ik dan gewoon aan iedereen kan vertellen dat ik zwanger ben en er ook van kan genieten, ondanks die vieze troep iedere keer weer....!
Geniet nog van (waarschijnlijk?)  de laatste mooie dag vandaag!
Liefs Solleke

Terug
Bovenaan