Gelukkig

Hoi allemaal,

Eindelijke een forum waar je niet tussen de andere berichten hoeft te zoeken naar lotgenoten met ong.het zelfde probleem.
Ik lees altijd de vragen en antwoorden/ervaringen van jullie maar heb nog nooit mijn ervaring met jullie gedeeld.

Ik ben in April 2003 gestopt met de pil, het heeft toen tot half september geduurt voordat ik weer ongesteld werd.
Daarna kwam het onregelmatig.In Oktober ben ik begonnen met temperaturen daaruit bleek dat ik gewoon een eisprong had. Omdat mijn man medicijnen gebruikte en voor onze kinderwens daarmee tijdelijk gestopt is ben ik in februari naar de huisarts gestapt en verwees hij ons gelukkig door naar de gynaecoloog.

Na diverse tests is gebleken dat mijn cervixslijm rond de eisprong niet doordringbaar is voor de zaadcellen.
Ik moet nu 6 mei terug en krijg dan waarschijnlijk een baarmoederfoto.Als blijkt dat de eileiders niet verstopt zitten komen we in aanmerking voor IUI.

De gynaecoloog schat de kans groot dat ik dan wel zwanger kan worden.

Graag zou ik willen weten of jullie voor een baarmoederfoto een speciale afspraak hebben moet maken of dat het gewoon op het spreekuur gebeurd en ik zou het fijn vinden als iemand informatie/ervaringen betreffende IUI voor mij heeft.

Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes Daisy

Hoi Daisy,

Ik kan jou precies vertellen hoe een baarmoederfoto in zijn werk gaat.
Ik heb deze enkele maanden terug zelf ook gehad.
De gynaecoloog spuit d.m.v. een slangetje die in je baarmoedermond wordt ingebracht contrastvloeistof naar je eileiders.
Op een tv scherm kan je dan precies zien of je eileiders open staan of niet.
Bij mij was alles goed gegaan er was niks verstopt.
Vlak na deze foto ben ik begonnen met IUI.
Je partner moet zijn zaad naar het lab brengen en daar wordt het goede zaad eruit gevist en in een reageerbuis gedaan voor de inseminatie.
Bij jou wordt het dan dmv een klein slangetje in je baarmoederhals gespoten.
En de natuur moet het werk zelf afmaken.
Ik ben dankzij de eerste behandeling zwanger geraakt, maar helaas na 7 weken zwangerschap een miskraam gehad.
Vlak na deze miskraam heb ik een tweede gehad maar zonder resultaat, maar bij de 3e behandeling ben ik nu 10 weken zwanger.
Dus de kans is vrij groot dat je zwanger raakt met IUI.
Ik wens je alvast veel sterkte toe de komende tijd.

groetjes Monique

Hoi Monique,

Bedankt voor je reactie, op de eerste miskraam na, blijk IUI voor jouw de uitkomst te zijn.Heb je hormonen moeten slikken of spuiten? en moesten jullie lang wachten na het inleveren van je man zijn zaad voordat de inseminatie plaats vond?
6 mei moet ik naar de gynocoloog en is het mijn 10de cyclesdag en ik hoop dat hij dan gelijk een baarmoederfoto maakt zodat we zeker weten dat er hoop is.Na ons vorig bezoek kregen we te horen dat mijn slijm niet goed was.

Ik hou je op de hoogte

Groetjes Daisy

Hoi Daisy,

Ik heb nu 3 IUI pogingen achter de rug. Waarschijnlijk volgt binnenkort de 4e. Helaas in tegenstelling tot Monique ben ik nog geen enkele keer zwanger geweest. Best frustrerend daar er bij ons beiden niets gevonden is, maar ja.
Ik gebruik Clomid gedurende 5 dagen en Pregnyl voor het opwekken van de eisprong. Dmv de Clomid kunnen ze de eisprong beter in de gaten houden.
De IUI op zich stelt niet veel voor. Nadat je partner zijn zaad heeft ingeleverd, wordt het in het lab gewassen en de beste eruit gehaald (indien alles goed is, alleen gewassen) vervolgens wordt het via een spuit met een klein plastic slangetje in je baarmoeder gebracht. Dit alles is redelijk pijnloos. Ik zelf vind de eendebek het ergst.
Na het inbrengen moet je vaak 10 minuten blijven liggen en daarna zo'n 14 dagen wacht, net als na het klussen dus eigenlijk. Ik noem het vaak ook een kunstmatige wip.

G

Hoi Snoopy,

Zoals Mickey al zij is dit naar voren gekomen na de samenlevingstest.
Ik heb de eerste test gehad op dag 13 toen was vlgs de gyn.het aankomende eitje 10mm groot.Omdat hij geen slijm weg kon halen wilde hij het op dag 15 nog een keer proberen, hij kon toen met moeite een beetje slijm weghalen en de zaadcellen van mijn man waren al dood op eentje na, maar die ging ook bijna het loodje leggen.
Het eitje was inmiddels gegroeid naar 24 mm dus dat hield in dat de eisprong niet meer lang op zich liet wachten.

Het was eigenlijk wel schrikken omdat we erniet op gerekend hadden al zo snel een negatief bericht te krijgen.

Mariska:
Het is heel vervelend te horen dat er eigenlijk niets vreemds bij jullie gevonden is en dat een zwangerschap dan toch uitblijft.

Laat de moet niet zakken, soms duurt het helaas langer dan we zouden willen maar hopelijk houden ook wij binnenkort ons eigen kindje in de armen.

Groetjes Daisy

Terug
Bovenaan