Gember tegen misselijkheid, hoeveel?

Hai!

Ik weet nog niet of ik zwanger ben (15/1 NOD), maar heb wel erg last van misselijkheid. Ik denk dat het van de zenuwen komt, ik ben er zo veel mee bezig.

Ik wil er graag wat gember tegen nemen, dat doe ik altijd als ik me niet zo lekker voel. Alleen is er nu een kans dat ik zwanger ben, en ik wil natuurlijk niet te veel nemen, in elk geval niet als dat schadelijk kan zijn voor een eventueel kindje.

Op internet lees ik dat je 1 gram mag per dag. Maar dat is wel heel weinig? Of bedoelen ze daarmee een meer geconcentreerde vorm, zoals vaak in die capsules zit? Dat is meer extract toch?

Liefs, T.

Voor zover ik weet kan gember geen kwaad. Ik dronk in de eerste weken veel verse gemberthee. Ik hoopte dat het zou helpen tegen mijn misselijkheid, maar helaas. Toen ben ik het blijven drinken want ik vond het erg lekker en het is gezond.
Niet te druk om maken denk ik zo!

Even een aanvulling op mijn vorige bericht:
heb even voor je op internet gekeken en kan de volgende dingen vinden die je mag
- gember poeder (capsules): maximaal 2 gram per dag
- verse gember: maximaal 10 gram per dag
- gemberthee: maximaal 4-5 kopjes per dag

Hoi!
Heel erg bedankt voor je reacties. Ik kon het zelf niet goed vinden, misschien niet helemaal goed gekeken. Maar hier kan ik zeker wat mee, thanks!
Wat vervelend dat het niet hielp tegen de misselijkheid. Ik hoop dat er andere dingen waren die je wel enigszins hielpen. Normaal gesproken helpt gember me wel als ik misselijk ben, dus ik hoop dat het dat straks ook doet, mocht ik zwanger zijn en misselijk worden.
groetjes, T.

Terug
Bovenaan