Gember, werkt dat echt?

Hoi allemaal,
ik ben 6 weken zwanger en echt ontzettend misselijk. Vanaf het moment dat ik wakker wordt tot een uur of 8 's avonds. Het enige wat ik tegenkom op internet om de misselijkheid te bedwingen is gember eten. Heeft iemand hier positieve ervaring mee? Ik vind het niet lekker (zacht uitgedrukt) maar als het helpt.....dan wil ik het zeker proberen!
Ben benieuwd naar de reacties!
groetjes,
jaklien
 
Hallo,

Als je de hele tijd misselijk bent en ook moet braken dan kan je van de huisarts een drankje en zetpillen krijgen. Heb het zelf ook gehad. De zetpillen waren geloof ik voor 2 of 3 dagen en dat drankje kun je langer gebruiken. Hoop dat het snel weer over gaat! Groetjes
 
Ik heb wel vaker gehoord dat het echt helpt. Je kunt ook spesiale pillen kopen waar gember in zit, maar die smaken er niet naar. Kijk maar eens op babybrabbel bij de premumshop.
 
Hoi,

Soms en bij sommige vrouwen helpt het van in bed en al liggend iets kleins te eten (vb. een cracotte of een suikerklontje)vooraleer je 's morgens uit bed komt.

Gewoon effe proberen of het bij jou ook werkt.

groetjes,

Eva
 
Met gember heb ik een bijzondere ervaring. Een huisgenote van mij is nogal into kruiden en natuurlijke geneeswijzen en zij heeft toen ik zwanger raakte voor mij opgezocht welke kruiden je dan wel en niet moet gebruiken en waarom. Gember stond in 3 van haar boeken als bijzonder effectief tegen misselijkheid. Een week later kwam ik in een natuurwinkel waar een lijst hing van kruiden do's en don't's tijdens de zwangerschap en daar stond weer dat je gember juist NIET moet gebruiken. Ergens anders las ik dat ook. Dus wat dat betreft weet je het maar nooit met kruiden, ieder boek heeft er iets anders over te vertellen. Ik kan je wel vertellen wat er gebeurde toen ik thee trok van verse gember om van mijn misselijkheid af te komen; ik ging onmiddellijk over mijn nek.Goed, ik was meteen van mijn misselijkheid af, maar dat was toch niet helemaal wat ik in gedachten had... dus ik zou zeggen, probeer of het bij jou werkt, ik denk dat dat bij iedereen anders kan zijn. Ik heb overigens nog niets anders gevonden dat wel goed helpt, afgezien van een half glaasje melk en een droog crackertje. Veel succes!
 
P.S. Raar maar waar, cafeïne kalmeert over het algemeen de maag, hoewel dat bij zwangere vrouwen anders kan uitpakken. Je zou voorzichtig eens een slokje koffie of cola kunnen proberen.
 
Terug
Bovenaan