Gemeenschap op LH-piek?

<p>Hooi,</p><p>Misschien hele domme vraag, maar ik dacht eerst dat (met ovulatietesten ) de LH-piek betekende dat je je eisprong hebt, maar ik las ineens dat je eisprong pas 1-2 dagen daarna is. <br />Wanneer is dan DE DAG om gemeenschap te hebben? Ik dacht dus op die LH-piek dag en ,ongeveer om de dag, een aantal dagen ervoor.</p>
 
Op de dag dat je je piek hebt. Je waardes geven het eerder aan dan je daadwerkelijke eisprong is. En het zaad blijft ongeveer dag of 5 leven in je dus als je het nu gezellig hebt gemaakt is het een goede kans geweest
 
Op de avond van je LH piek is het beste. 
De zaadjes hebben een aantal uur nodig om op de juiste plek te komen waar het eitje springt. Zaad behoudt zeker 2 a 3 dagen goed bevruchtend vermogen. Daarna kan het ook nog, maar wordt het wel minder. Je eitje daarintegen is na een uur of 6 al over de optimale tijd heen. Al kan het tot 12 uur na je eisprong nog wel bevrucht worden. 
Als je geen ovulatietesten doet is het advies om de dag seks te hebben rond je vruchtbare periode. Zo liggen er altijd wel wat zaadjes klaar. 
 
Terug
Bovenaan