gemiste kans !

hoi, ik heb een rotdag. ik ben bijna 2 jaar aan het proberen. (begin volgende cyclus aan de MM/ ik ben nogal bang voor ziekenhuizen vandaar zolaat) en nu zou ik volgens de statistieken van de afgelopen maanden, op zondag mijn eisprong gehad moeten hebben, MAAR nu nog steeds niet ! we hebben dus afgelopen dagen (vrij/zat/zon en ma) veel geklust maar nu heb ik nog steeds geen eisprong gehad. ik wil het mijn vriend niet aandoen dat ie vanavond WEER moet. dus ik BAAL enorm dat ik onze laatste kans (gewoon) gemist heb. hebben jullie dat ook ?

Hoi Aalinda,

Je hoeft tijdens je eisprong niet elke dag te "klussen" hoor. Zaadcellen leven zo ongeveer 48 uur (maar soms wel 72 uur) dus als je om de dag "klust", is dat meer dan genoeg. Volgens de gyn. die wij hebben zelf beter omdat de kwaliteit van het zaad beter is als er minder "geklust" wordt. In principe zou je vandaag dus kunnen overslaan en het morgen weer kunnen proberen.
Ook is het zo dat als je nog geen temp.verh. hebt gehad je al best een eisprong kunt hebben gehad. Soms duurt het een paar dagen voor je temp. omhoog gaat na je eisprong.

Kijk anders eens op vruchtbaarheid.org.
Staat heel veel info over hoe je bijv. aan je "slijm" (beetje onsmakelijk, maar wel heel interessant)kunt zien of je in je vruchtbare periode zit.

Nou heel veel succes!
Joan

Ik ben zelf net begonnen, vorige maand met de pil gestopt. Maar ik kan me zo goed voorstellen dat je op een gegeven moment echt niet meer van de sex kan genieten. natuurlijk hoop ik dat het bij mij snel raak zal zijn, net als ieder ander dat hoopt, maar ik hou wel in m'n achterhoofd dat het wel eens het begin van een lange weg zou kunnen zijn. Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop voor je dat het snel raak is!

hee anoniem doe niet zo vervelend. als je al lang bezig (lees meer dan 1,5 jaar) bent, is het spontane er wel af hoor ! Ik weet dat het akelig klinkt maar je vrijt extra op de dagen dat je je eisprong verwacht ! dit zal iedereen die lang bezig is, wel herkennen. Ik tenminste wel !
Aalinda, wat een pech! ik herken je gevoel enorm, mijn man heeft wisselende diensten dus het komt bijna altijd slecht uit als ik mijn eisprong heb. en dat is echt BALEN als je weer een kans gemist hebt. laatst nam ie extra vrij en toen kwam mijn eisprong 2 dagen later dan normaal (dus had ie vrij voor niks ;-) maar ja.... leuk is het niet. meid veel succes en sterkte ermee !
liefs Merel

Hoi aalinda,en de rest,
Het is heel herkenbaar hoor...
Mijn vriend "kon"het vanochtend niet omdat het "moest"...hij denkt ook dat hij de enige man is die het niet op comando kan.(zo te lezen is dit niet zo..)
Ik vind het wel erg jammer,en hoop dat het vanavond wel lukt...zie het anders ook als gemiste kans,en de kans dat je zwanger wordt is al zo klein...
Dacht eigenlijk dat ik zwanger was,vreemd gevoel,maar de test was vanochtend negatief..
Weet nu dat ik deze maand weer een kans heb,dus ik hoop dat mijn vriend vanavond "kan"
Hij wil wel heel graag kinderen,maar het zit tussen zijn oren,heeft het gevoel te moeten presteren.
Ben blij met jullie,kan zo iniedergeval mijn hart luchten..jullie weten hoe ik me voel.
Bedankt! Liefs Esther

Nou wij deden het bijna elke dag toen ik hoorde dat het om de dag beter was, we klussen omdat we het fijn vinden(met in ons achterhoofd natuurlijk een baby) maar in het begin soms wel is alleen maar om een baby het gaat nu goed om de dag en soms om de 2 dagen.We vinden het allebei prettig en de zaadcellen leven toch ongeveer 48 uur met dat in ons achterhoofd is de stress nu weg.
veel (klus)geluk
groetjes Jacqueline2

hoi
mijn ha gaf me ook de tip dat we het vooral niet te vaak moesten doen aangezien de hoeveelheid zaadcellen dan enorm afneemt! (zie het als een balon waar je 10 keer 1 peiltje op gooit, of 1 keer maar dan 100 peiltjes tegelijk) Hij gaf aan dat het zo;n 4 dagen duurt voordat de hoeveelheid zaad weer goed op peil is. Rond je ovulatie (stel dag rond dag 14)doe je het dag 13 en 15. Doordat je het van te voren ook een paar dagen niet mag doen, is het ook des te leuker (bij zaak maar toch). met deze tip was ik nadat ik eerst 10 maanden het vaak deed, meteen zwanger. Toeval?? Helaas is het bij mij na 11 weken mis gegaan dus vandaar dat ik hier weer ben. Succes!!!!

Terug
Bovenaan