Genant vraagje...

Hallo allemaal,

Ik heb even een genant vraagje...
Ik heb de laatste tijd last van stekende pijn in en rond de schaamlippen. Ben 15 weken zwanger. Heb wel eens gelezen over spataders enzo; kan dat het zijn? Hoe kom je daar achter??
Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben jullie tips voor mij? Wat kan ik er aan doen?

Groetjes!!
 
Hoi hoi,

Van die spataders weet ik niet veel maar bij sommige vrouwen worden de schaamlippen wel een stuk dikker (opgezwollen) en dat is normaal    voor het inscheuren enz.... tijdens de bevalling, en dat heb ik ook en dat deed ook een beetje pijn toen het begon te zwellen zeg maar, van die  steken had ik ook en het was  zelfs een beetje kapot zeg maar...
Of misschien heb je een schimmelinfectie, komt ook vaker voor als je zwanger bent.

Liefs Jennifer
 
Ik heb weleens iemand gesproken die ook spataders had bij haar schaamlippen. Ik geloof dat ze er later ook van binnen last van kreeg.

Je hebt toch van die steunkousen? Van dat materiaal kreeg zij een broek, een soort 'steunbroek' dus. Maar dat hielp niet. Ze heeft er tot en met de bevalling last van gehad, later ging het weg.

Als je niet zeker weet wat het is, vraag het aan je verloskundige of huisarts. De vrouw over wie ik het had dacht in eerste instantie dat ze last had van aambeien, bleek dus iets anders te zijn!

Groetjes en suc6 ermee!
 
Zitten de steken in de schaamlippen of heb je het gevoel dat de steken nog meer naar binnen zitten. Ik had rond die tijd steken die verder naar binnen zaten en achteraf blijkt dat het bekken te zijn. Maar ik weet niet of het bij jou hetzelfde is.
Wel vond ik het fiestzadel opeens een stuk minder lekker zitten door die grotere dingen, maar op een gegeven moment ben ik daar ook weer aan gewend geraakt.
Hopelijk heb/ krijg  je er niet al teveel last van.
groetjs
greet (31 wk)
 
Terug
Bovenaan