genegeerd

Hallo,Mijn zoon(9) is boven gemiddeld intelligent en krijgt hierdoor moeilijk contact met leeftijdsgenootjes. Hoorde vanavond van de juf dat als hij begint te praten of wat te vertellen dat de meeste met hun ogen rollen en zich afsluiten voor wat hij verteld heeft. Hij heeft geen vriendjes 1tje waar hij heel af en toe mee speelt. De rest van de klas 29 kinderen negeren hem en als hij vraagt om te spelen wordt er een smoes verzonnen of totaal niet gereageerd en in zijn gezichtsveld aan een ander kind gevraagd of die wil spelen. Feestjes wordt hij niet voor uitgenodigd. Ik krijg van juf te horen dat hij zich soms agressief opstelt naar mijn mening ook niet zo gek als je genegeerd wordt door de hele klas... en probeert op deze manier toch enige vorm van contact te maken. Nu is er voorgesteld om een SOVA training te volgen op zich geen slecht idee maar waarom moet mijn kind zich aanpassen aan 29 anderen en wordt er niet eerst geprobeerd om te kijken hoe het in de klas ervoor staat. Mijn kind verteld mij dat er een kind is wat een leger om zich heen heeft tegen hem !!!! Nu heb ik wat dat betreft een kind wat voor de duivel niet bang is en als het zou moeten echt wel van zich af zou meppen daar hij ook vrij groot en sterk is schrikken de pesters al snel af. maar nu dus de negeermodus. Mijn kind komt elke dag droevig uit school. Vanavond gesprek gehad met de juf en omdat ik vroeger ook doodongelukkig en gepest ben op school zat ik te huilen voor de ogen van juf en meester schaamde me dood en dan moet je na afloop de hele school nog weer door :( . Ik verwacht niet echt een antwoord maar misschien een moeder die zich in mijn verhaal kan vinden en emotioneel kan worden als het om haar kinderen gaat. ( vader mag uiteraard ook ) en me eventueel wat meer kan vertellen over de SOVA( sociale vaardigheidstraining.Groetjes lichtelijke verdrietige maar supertrotse moeder van 2
 
Dag supertrotse  moeder!

Goed zo! Trots zijn! En tegen jezelf zeggen: Ze redden het wel. Al is  dat soms moeilijk je voor te stellen.

Voor ik een heel verhaal type hierover wil ik graag weten of je dit nog  wel leest. Laat je het even weten?

Dan type ik verder.
 
Wat erg lijkt me dat!

Maar ik vind het vreemd dat ze er op school zo weinig mee doen...

Ik ben hier niet bekend mee, ook niet met kids in die leeftijd.

Maar ik lees het met pijn n mn moederhart.

Ik hoop op een goed oplossing voor jullie!



 
Terug
Bovenaan