Genetic testing

Vanochtend een gesprek gehad met een geneticus over de test die we laten doen.
Het klinkt inderdaad als de NIPT test (staat voor Non-Invasive Prenatal Testing).

De test die we laten doen kan o.a. zien of de baby Trisomy 13, 18 of 21 heeft (vormen van Down's).
Verder kan het verschillende vormen van geslachtschromosoom afwijkingen detecteren.

Binnen 10 dagen worden we gebeld en zullen we behalve het resultaat van de genetische testen ook weten wat het geslacht van de baby is.

Het is wel weer spannend hoor, zo'n test. We kunnen alleen maar hopen dat het negatief is voor de genetische markers.

Dat is inderdaad hetzelfde!
En zoals je al zei, hopen we nu samen op goed nieuws. Wij krijgen een mail, dus je wil. Iet weten hoe vaak ik mijn mail per dag check ;-)) Wij zijn morgen een week verder, dus hopelijk binnenkort weer goed nieuws.

Oh en wij moeten daarna terugmailen met de vraag voor het geslacht, dus dat lijkt me ook nog spannend. Denk echt dat het een meisje is, maar zou ook best nog een jongetje erbij willen. Heb jij een voorgevoel?

Oh wat spannend! Ik zou ook hele dagen mijn mail checken!

Ons werd gezegd dat de resultaten van de test binnen 5 werkdagen binnen kunnen zijn, maar dat we rekening moeten houden met een dag of 10. We wachten af.

We hebben een zoon van 15mnd en zijn zwangerschap was, in tegenstelling tot de bevalling, erg makkelijk. Geen kwaaltjes of ochtendmisselijkheid. Ik heb nu ook nergens last van. Ben nog niet misselijk geweest, dus mijn voorgevoel zegt een jongen. Ben benieuwd of dat klopt!

Hihihi... Dat kan goed kloppen, maar jouw test hoeft niet via België opgestuurd te worden naar de US. Daar doen ze de tests. Verwachting hier is binnen 2 weken, dus ik moet nog even geduld hebben. Maar zou volgende week woensdag de uitslag moeten hebben.

Ben reuze benieuwd of we ons geslacht goed hebben. Heb gelukkig ook weer geen last van heel veel kwaaltjes, dus wie weet is het weer een jongetje. Ook prima :)) We gaan het zien en meemaken. Belangrijker is toch wel dat er geen chromosomale afwijking is.

Terug
Bovenaan