JetskeOvN

Forumleiding
Laatst bewerkt:
Ik kan me voorstellen dat als je misschien eerder een kindje bent verloren, door een bepaalde genetische aanleg dat je dit graag ook zou willen checken als je nog een kind zou willen. Zelf vind ik het allemaal erg spannend dit soort veranderingen. Het neemt veel ethische kwesties met zich mee..maar het zou voor mensen ook een mooie hulp kunnen zijn..

In de basis vind ik het een mooi idee, in het bijzonder voor mensen met erfelijke aandoeningen in de familie.
Zolang de screening alleen gericht wordt op medische afwijkingen.

Ik vraag me eigenlijk af of de ethische kwesties hier echt zo enorm bij zijn. Ik denk dat de meeste ouders gewoon een kind willen dat op henzelf lijkt.
Wat ook beter is voor het kind zelf. Dus het lijkt me sterk dat kinderen bijvoorbeeld opeens allemaal blauwe ogen krijgen o.i.d., zolang de keuze bij de toekomstige ouders zelf ligt. En niet misbruikt wordt door een of andere instantie.
Wanneer het niet meer gebruikt wordt om stellen met een grote kinderwens te helpen, maar voor het kweken van kinderen voor commerciële doeleinden wordt het een heel ander verhaal.
(Zoals de misstanden rondom adoptie, waarbij vrouwen gedwongen werden kinderen te dragen, omdat adoptie winstgevend is.)

Terug
Bovenaan