Gengigel bij doorkomende tandjes?

Hallo,

Mijn zoontje heeft veel last van zijn doorkomende tandjes, dat  betekent gebroken nachten! Chamodent werkt niet echt goed. Is er iemand die al ervaring heeft met Gengigel Baby, een nieuw product? Is het zinvol om dat aan te schaffen?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groeten,  

Bente  
 
Helaas ken ik het product niet.
Mijn zoontje werd wel iets rustiger van Chamodent, vooral als het met regelmaat (volgens bijsluiter) gegeven werd. En als hij er veel last van had, dan gaf ik wel eens een zetpilletje paracetamol tegen de pijn en voor een goede nachtrust.
Onlangs heeft hij erg veel last van een kies gehad en toen heb ik hem (bij hoge uitzondering) Dentinox gegeven. Dit kreeg hij  voordat hij ging slapen. Je kind mag na het geven van dentinox 45 minuten niets eten/drinken omdat het een verdovend effect heeft.
Veel sterkte. Het is heel vervelend maar meestal gaat het met een paar dagen weer beter.

Groetjes Marieke
 
Ik ken die gel ook niet. Is het verkrijgbaar bij de apotheek?
Ik gebruikte bij mijn oudste dochter (nu 2 jaar en 9 maanden) chamodent en homeopatische zetpilletjes.
Daar mag je wat meer van geven en is altijd beter voor je kindje als het helpt. Van de week kwam de laatste kies door en daar heeft ze zo'n last van gehad dat ik haar paracetamol supp heb gegeven, dat hielp ook wel goed.
 
Ik gebruik voor mijn dochtertje Dentinox. Heb het idee dat dit goed helpt.
Ze heeft tenminste tot nu toe nog niet veel last van haar doorkomende tandjes en kiezen.
Groetjes van Susan.
 
Hoi,
Ook ik gebruik dentinox voor Quinten. Het werkt prima moet ik zeggen.
En als je het alleen op het kaakje smeert is er niets aan de hand. Het is een goedje
wat alleen de opperhuid een beetje verdooft. Verder niet. Quinten drinkt ook rustig
de fles na dentinox.
Bij het doorkomen van tandjes wil een ijskoud nat washandje ook nog wel helpen.
Kunnen ze lekker sabbelen en het koelt mooi af. Werkte hier ook goed. Alleen nu bij
de kiezen niet meer. Dus maar weer dentinox en als het heel erg is voor de nacht
een zetpil paracetamol. Sliep hij beter door en was dan ook weer beter te pas.
Groetjes melanie
 
hoi
Ik heb gengigel, via internet besteld, bij mijn dochtertje geprobeert maar ik denk niet dat het helpt. Ik gebruik het nog wel maar eigenlijk helpt niets bij haar.
Ik gebruik ook chamodent, dentinox, homeopatische zetpil; vibercol. Niets helpt.
Bij mijn zoontje werkte ook eigenlijk niets.
En mijn kinderen hebben trouwens heel lang last van doorkomende tandje, wel weken.

Nou sterkte
Groetjes eveline
 
Hoi Bente,

Onze rakker Joost nu 9 maanden oud kreeg ineens veel last van zijn doorkomende tandjes daarom gingen wij eens rondvragen over wat er zoal te krijgen is, na een aantal
positieve verhalen over de gengigel baby hebben we toch maar besloten dit dan eens te proberen (ik vond hem wat te jong voor verdovende middelen...) En ik moet zeggen dat wij er zeer positief over oordelen. Afhankelijk van de ernst van de situatie moet je de gel 3 tot 5 keer per dag smeren en waarempel binnen de kortste keren was hij weer rustig, slaapt hij weer door en heeft geen last meer van diaree..... Wat wil een ouder nog meer , ik zou zeggen Give it a Try

Groetjes Benjamin.
 
Terug
Bovenaan