genieten en roze wolk

Ha dames, ik lees dat steeds meer zwangeren er helemaal klaar mee zijn. Nou moet ik eerlijk zeggen ik Ben dat zwangere dikke lijf ook wel n beetje beu en brand uiteraard van nieuwsgierigheid naar de baby maar ik ervaar t persoonlijk allemaal Nog als goed te doen.

Wel vraag ik me af wat het woord genieten nu met zwanger zijn te maken heeft. Ik Geniet van n heerlijke reep cote d or. Of van n tropisch strand met een verse cocosnoot in mijn hand. Dus dat vind ik hele andere dingen.

Nu vraag ik me at of er nu vrouwen zijn die echt genieten van een zwangerschap? Of is dat een term die ooit door n mannelijke gynecoloog is bedacht? En als er vrouwen zijn die die term Dan wel kunnen plaatsen waar genieten ze Dan van? Het schoppen in de buik?

Ik Ben echt oprecht nieuwsgierig want ondanks t feit dat ik me redelijk goed voel begrijp ik de combi zwangerschap en genieten niet.......? Ook sprak ik gisteren een dame die zin had in de bevalling. Hoe Kun je Daar nu zin in hebben vroeg ik me af? Iemand n idee?

Groetjes

Hihi, ik denk dat ik zo'n iemand ben die jij bedoelt...
Ik geniet echt van mijn zwangerschap en ik kijk ook echt uit naar de bevalling. Ik begrijp het ook heel goed als vrouwen het zat zijn hoor. Ik heb namelijk ook veel last van maagzuur en mijn zware buik zit al lekker in de weg... Mijn vriend helpt mij 9 van de 10 keer met mijn schoenen bijvoorbeeld..

Nu naar de leuke kant die bij mij echt overheerst. Ik geniet van elk schopje en elke beweging van de kleine. Ik loop het liefst de hele dag met mijn hand op mijn buik. Ik vind het zo bijzonder, praat veel tegen de kleine en 'speel' met hem.
We hebben een 3D echo laten maken, ik ben bij de 9mnd beurs geweest, ik heb een bellypaint laten maken en een goede vriendin heeft mooie foto's van mijn buik gemaakt. Hier geniet ik ook echt van! Ik vind mijn buik ook echt nog heel mooi, mooi rond, en ik vind het zo bijzonder dat ons kindje daar zit.

Ik kijk ook echt uit naar de bevalling. Ik heb vertrouwen in mijn lichaam, en ben zo benieuwd naar ons kleine mannetje! De gedachte dat ik na de bevalling ons mannetje op mijn buik heb liggen vind ik ook weer zo bijzonder....

Jeetje... Ik dacht dat ik heel nuchter was, maar dit klinkt wel weer heel zweverig...

Ik zie mijzelf trouwens straks ook de hele dag lekker koetelen met mijn kleine man. Knuffelen, wandelen, verzorgen, contact maken.....

Hoi,

Ik geniet ook van mijn zwangerschap. De kwaaltjes worden wel erger, maar het is nog uit te houden.
Het getrappel in mijn buik vind ik ook super, heerlijk en ik dat ga ik dadelijk ook missen.

Ik geniet ook van de aandacht om me heen. Ik krijg van veel mensen complimenten hoe ik eruit ziet. Ik moet zeggen dat ik mooi zwanger ben.

Ik verlang wel steeds meer naar mijn kleintje en vooral omdat ik zo nieuwsgierig ben hoe ze eruit ziet. Ook verlang ik naar de dingen die ik dadelijk met mijn gezinnetje (klinkt nog wel een beetje raar) kan gaan doen.

En ik verlang naar een broodje FILET AMERICAN!!!!!

Ze mag van mij nog een paar weken blijven zitten, maar hoop eigenlijk niet dat ik over de 40 weken ga, want dan ga ik denk wel heel erg zeuren, haha...

Gr Ilse

Ik geniet ook van mijn zwangerschap...!
Ik denk dat het vooral het bijzondere is dat er een kindje in je lichaam groeit, beweegt en leeft! Wat een wonder vind ik dat!
Idd heus niet altijd met mn hoofd in de wolken.... maar ik vind het gewoon erg bijzonder!
Komt denk ook omdat wij op onze eerste lang hebben moeten wachten en ik er jaren van gedroomd heb om zwanger te zijn en het feit dat ik weinig klachten heb, werkt daarbij ook wel mee.
Kijk op dit moment eigenlijk meer op tegen de periode vlak na de bevalling...zal ik weer zoveel pijn hebben met bv, hoe zal de baby slapen, zal ik weer zoveel hechtingen hebben etc?
Iedereen beleeft de zwangerschap weer op zn eigen manier denk ik...
Succes met de laatste loodjes!
Sparkle

Wat leuk om al die positieve verhalen te lezen! Ik realiseer me dat ik Veel dingen die jullie noemen ook erg leuk vindt ondanks de pijntjes. Dus waarschijnlijk Ben ik Dan n onbewuste genieter :)

ik kan niet echt zeggen dat ik het geweldig vind zwanger zijn maar vind alles er om heen wel heel leuk en zeker met kamertje kleertjes etc. en ook uiteraard het straks lekker op bed leggen enzo. maar die buik en klachten nee niet echt super..
ben ook niet iemand die straks het jammer vind dat je het schoppen niet meer voelt. heb knooit gehad eigenlijk

ik geniet er niet van, ja soms als ik even helemaal niks te doen heb (wat weinig voorkomt) en ik dan bewust het geschop even kan voelen.

ik heb al een zoon van 2, van die zwangerschap heb ik wel genoten. ik ging er fluitend doorheen en had weinig tot geen klachten. maar nu? het is eigenlijk alleen maar een last voor me, ik heb veel last van maagzuur, ik heb bekkeninstabiliteit, ik heb een heel huishouden waar ik voor moet zorgen, ik heb nog een baan waar ik 3 dagen werk, mijn zoontje is een grote schat maar is soms moeilijk mee om te gaan omdat ie in de peuterpubertijd zit, het klinkt negatief misschien maar het valt me heel zwaar. daarom kan ik ook niet wachten tot het mei is, en dat de baby uit mijn buik is. ik verlang er naar dat mijn lijf weer alleen van mij is, dat ik een wijntje kan drinken als ik dat wil, dat ik normale broeken aan kan, dat ik geen last meer heb van mijn heupen en rug en dat ik ons tweede zoontje lekker vast kan houden.

en zin in de bevalling? eehhmm nee, en kan me ook bijna niet voorstellen dat iemand daar zin in kan hebben, aangezien ik er geen goeie ervaring mee heb.....

Ik geniet vooral van het intieme gevoel van zwanger zijn --> hand op je buik en de baby reageert. Geeft mij echt zo'n 'wij gevoel'. Dat vind ik heel erg bijzonder en ik ga mijn buik straks daarom ook echt wel missen.
Ik kan mijn kleintje elke dag voelen en kan daar soms echt voor gaan zitten en liggen. Heerlijk!
Ik geniet nog even door, maar ik weet zeker dat het genieten nog veel meer wordt als die kleine er is.

Terug
Bovenaan