genieten en roze wolk

Ha dames, ik lees dat steeds meer zwangeren er helemaal klaar mee zijn. Nou moet ik eerlijk zeggen ik Ben dat zwangere dikke lijf ook wel n beetje beu en brand uiteraard van nieuwsgierigheid naar de baby maar ik ervaar t persoonlijk allemaal Nog als goed te doen.

Wel vraag ik me af wat het woord genieten nu met zwanger zijn te maken heeft. Ik Geniet van n heerlijke reep cote d or. Of van n tropisch strand met een verse cocosnoot in mijn hand. Dus dat vind ik hele andere dingen.

Nu vraag ik me at of er nu vrouwen zijn die echt genieten van een zwangerschap? Of is dat een term die ooit door n mannelijke gynecoloog is bedacht? En als er vrouwen zijn die die term Dan wel kunnen plaatsen waar genieten ze Dan van? Het schoppen in de buik?

Ik Ben echt oprecht nieuwsgierig want ondanks t feit dat ik me redelijk goed voel begrijp ik de combi zwangerschap en genieten niet.......? Ook sprak ik gisteren een dame die zin had in de bevalling. Hoe Kun je Daar nu zin in hebben vroeg ik me af? Iemand n idee?

Groetjes

haha zin hebben in de bevalling lijkt me alleen fijn met het idee dat het dan allemaal achter de rug is. en de kleine er gezond en wel uit is.. wat is genieten.. ik vind het leuk om de schopjes te voelen omdat het me gerust stelt. ben ook weer blij als ik mijn oude lichaam terug heb..

hoi hier een november mama
ik zat je bericht te lezen en wil er toch even een reactie op geven
i ben zelf mama van 3 kids en nu zwanger van nr 4
mijn eerste zwangerschap was heel normaal en niks aan het handje
in de 2e zwangerschap veel stress van buitenaf gehad enz
mijn 3e zwangerschap heb ik ondekt 6 weken na mijn oma haar overlijden toen ik 3 maanden zwanger was kreeg mijn broer en schoonzus te horen een dag voordat ze haar in zou den gaan leiden met 41 wk en 5 dagen dat hun kindje in de baarmoeder overleden was
ik heb niet erg van mijn zwangerschap kunnen genieten puur om het fijt de angst en de beelden die j emee gemaakt heb en gevoeld heb
ik had toen idd ook echt zin in de bevallin g
nu ik zwanger ben van nr 4 ga ik echt wel genieten van deze zwangerschap
geen stress aan me lijf genieten van dat er iets in je groeit waar je pure liefde voor voelt en waarmee je je hart deelt
als je zoals mijn schoonzus nooit je kindje levend in je armen heb gehad weet je pas wat je gemist heb in je zwangerschap
het klinkt heel zwaar maar meiden geniet idd van je zwangerschap !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sommige mamas krijgen de kans niet om hun kindje te leren kennen
sorry voor mijn zware verhaal meiden maar laat het even door je gedachten gaan en tel je zeggeningen
dikke kus wilissa mama van 4

mn eerste zwangerschap vond ik echt geweldig! was het eerste kwartaal ziek zwak en misselijk en toen ik dat achter de rug had, kwamen de bekkenklachten. zo erg dat ik amper meer kon lopen.
toch genoot ik ontzettend. je hoorde mij echt niet klagen. ik genoot van elke schop die mn dochter gaf, ik genoot van de babywasjes die aan de lijn hingen enz enz.

mn 2e zwangerschap vond ik zwaarder.
eigenlijk dezelfde zwangerschap gehad als de eerste, alleen had ik er toen al 1 rondrennen, die aandacht vroeg. dat kon ik haar amper geven, waardoor ik me ontzettend schuldig voelde.
savonds genoot ik wederom weer van de schopjes, overdag was ik zo veel mogenlijk bezig met mn oudste. nadeel was alleen dat ik te vaak over mn pijngrens heenstapte, waardoor ik overdag echt niet kon genieten van t zwanger zijn en er zelfs vaak van baalde.

deze zwangerschap is echt heel goed verlopen.
niet ziek, geen bekkenklachten ( tot afgelopen vrijdag)
ik kon mn meiden dus gewoon alle aandacht geven.
en als ik dan zat en mn knul schopte of draaide, dan genoot ik daar wederom van.
nu dus sinds afgelopen vrijdag behoorlijk veel bekkenpijn. tja, dan wordt het zwanger zijn opeens iets minder leuk omdat je beperkter ben.
niet meer naar de kinderboerderij, of naar de grote speeltuin omdat dat te ver lopen is voor mij nu.
wederom baal ik er van dat ik nu mn kids niet meer kan geven wat ik zou willen, alleen heb ik nu wel zoiets van: het is maar voor een maandje.
bijkomend voordeel nu is ook dat ik nu een tuin heb en in het vorige huis niet. ze kunnen zich nu dus leuk vermaken in de tuin, zonder dat ze daar mama voor nodig hebben. zo kan ik genieten van mn kinderen en toch ook nog van mn dikke buik.

liefs do

oh ja trouwens... ik kijk ook uit naar mn bevalling hoor!
bij mn meiden ook!

waarom??? dat is het moment dat mn kindje geboren wordt!
tuurlijk zijn die weeen niet leuk, maar het is goeie pijn. je krijgt er iets heel moois voor terug en je weet dat het niet meer lang duurt.
( ik vind bv mn teen stoten veel erger dan een bevalling! waarom??? die pijn in mn teen heb ik niks aan! die pijn van mn bevalling is een teken dat de ontsluiting goed gaat en dat ik dus snel mn kindje vast kan houden)

ja, ik kan niet wachten op de eerste echte wee!

liefs, do

Terug
Bovenaan