Genieten van de 2e zwangerschap

<p>hallo allemaal,</p><p>Ik heb een vraagje.. ik ben nu zwanger van ons 2e kindje maar hoe genoten jullie van de 2e zwangerschap want alles is anders dan bij de 1ste...</p><p>Ik ben bijvoorbeeld erg moe ( dat was ik bij de eerste ook ) maar bij de eerste kon ik rustig nog een middag dutje doen op de bank, dat wordt al lastig als er al een 2,5 jarige in huis rond loopt.. </p><p>Ook heb ik minder zin in het huishouden maar voel je je daar wel verplicht naar omdat je het schoon wilt houden voor de uk die al in huis rond loopt..</p><p>Ik vraag me af wat jullie deden om te kunnen genieten van je 2e zwangerschap, waar jullie de energie vandaan halen en hoe jullie met alles om gingen/gaan</p><p> </p><p>Liefs Melissa</p><p> </p>

Heel herkenbaar. Ik ben bijna 5 maanden geleden bevallen van de tweede. De oudste is nu 2,5 jaar. En op deze leeftijd kunnen ze echt een handvol zijn. Ik kon ook een stuk minder genieten van de zwangerschap. Ik probeerde wat te slapen als de oudste haar middagdutje deed. Of vroeg of iemand op haar wou passen, zodat ik mijn rust kon nemen. Mijn moeder hielp mij ook met het huishouden. Door bekkeninstabiliteit moest ik zittend strijken, dan gaat het heel langzaam. Na de bevalling kun je ook niet genieten zoals bij de oudste. We hadden geluk dat we de eerste nacht in het ziekenhuis moesten blijven en toen even konden genieten, maar thuis begint de andere gelijk de aandacht te vragen. Ze vond haar zusje wel interessant, maar wilt de aandacht zoals ze altijd heeft gehad.

Hallo W83,
Ja de mensen in mijn omgeving werken dus oppas zit er niet in.. en juist als die kleine een dutje gaat doen probeer ik alles weer op zijn plek terug te zetten.. dus tot nu toe doe ik een dutje na het avond eten als papa thuis maar dan kom ik niet meer voor 00.00 uur in slaap en de volgende ochtend is die kleine drukte maker om 05.30 weer paraat.. 
Ik probeer dan wel soms het huis even uit te "vluchten" door met die kleine te gaan wandelen maar ook dat is zwaar vermoeiend..
En ik kan het huishouden niet uit handen geven ( levenslang met dwang )
En dat aandacht vragen van de oudste daar ben ik ook bang voor.. hoe verdeel jij de aandacht?
Liefs Melissa

De eerste paar weken zal het zwaar zijn voor jou en de oudste als de kleine er is. Mijn oudste ging aandacht eisen als ik de kleine moest voeden. Kreeg ze het niet dan kreeg ze een driftbui. Ik heb haar gewoon laten uitrazen. En na een tijd begon ze te accepteren dat ze de aandacht moet delen, begon ze ook mee te helpen met het flesje geven. Ze ziet nu dat haar zusje meer kan en begint met haar te spelen.

Ik ben nu ook in verwachting van de 2e. Mijn 1e is 13 maanden. Hij slaapt nog 2x per dag. En ik doe het tijdens zijn slaap rustig aan. Soms ga ik even liggen. Het huishouden is niet altijd op orde hierdoor maar dat neem ik voor lief. Mijn rust is nu ook belangrijk. Ik probeer er zoveel mogelijk evenwicht in te houden dat het niet uit de hand loopt hier. Ik ben wel heel benieuwd hoe het straks gaat, de eerste maanden met de 2e. 

Bedankt voor jullie advies.. ik denk ook echt dat het in het begin pittig gaat worden maar goed we zijn moeders en wij kunnen dit! Alleen een door bijten..
En inderdaad misschien moet ik me eigen er maar naar toe zetten om tijdens zijn dutje ook maar een dutje te doen en dan na het avond eten te poetsen als papa de kleine bezig houdt.

Terug
Bovenaan