genieten van de rust...?

Tja daar zit ik dan verlof te hebben en dus veel tijd om na te denken. En dan bedenk ik me dat ik MOEDER ga worden. Het lijkt me zo bijzonder, haast onwerkelijk! Ik ben druk bezig met de laatste dingen regelen voor onze buikbewoner en dan relaiseer ik me ineens dat ik nog maar een paar weekjes alleen ben (nou ja en met manlief dan) en gewoon "Maartje" ben en nog lekker alles kan doen waar ik zelf zin in heb. En de baby is echt hartstikke gewenst en ik kijk ook erg naar haar uit. Maar ik probeer nu ook echt te genieten van het alleen zijn en hierdoor voel ik me een stuk rustiger. Niet mee zo gestresst dat er nog van alles moet.Maar gewoon genieten van de rust die er nu nog is. En van de vrijheid en de tijd die ik nu nog met mijn man heb, maar vooral die ik nog alleen heb.

Is dit herkenbaar bij anderen? Ben eigenlijk wel benieuwd.

Ja, ik herken het wel. Ik heb net ook gereageerd op het vorige topic dat ik het wel echt beu begin te worden, maar ik realiseerde me deze week ook heel erg dat dit onze laatste weken samen zijn. Ik probeer er ook echt van te genieten, maar ik ben het lichamelijk ongemak zo zat dat ik echt toe ben aan de 'verlossing'. Maar je weet niet wanneer het kindje zich aandient, dus ik kan maar beter genieten van de rust en zorgen dat ik uitgerust en wel aan de echte taak kan beginnen.

Deze week ben ik ook nog relatief druk geweest met mijn lijstje afwerken, ik ben er ook echt aan toe om 'klaar te zijn' voor de baby. Nog een paar dingetjes, maar in principe kan het komen. Dat geeft al wel een lekker gevoel.

Ik sluit me aan bij de reactie van Blossom.

Ook ik probeer nog even te genieten, maar ik ben zo klaar met zwanger zijn.
Ondanks dat ik een voorspoedige zwangerschap heb gehad, heb ik veel last gehad van misselijkheid. Ook mijn bewegingsvrijheid wordt momenteel zeer beperkt door mijn dikke buik.
Dit alles heeft ervoor gezorgd dat ik veel rekening moest houden met de zwangerschap en al die tijd al het idee heb gehad niet meer alleen te zijn.

Toch probeer ik nog te genieten van de rustige momenten en het feit dat ik nog geen verantwoordelijkheid draag voor de kleine man.

Maar de gedachte dat het nu opschiet vind ik heerlijk en ik kijk er echt naar uit!

Ik herken me meer in Maartje's verhaal. Van mij mag de kleine nog wel even blijven zitten, ik geniet net zo lekker van de dagen dat zoonlief naar het kinderdagverblijf is en ik helemaal niks hoef. Heerlijk! Ben nu 35wk5dg trouwens.

Fijn Maartje, dat je inderdaad de rust kan vinden om nog even te genieten van het 'alleen' zijn. Straks draait alles om de kleine en het is fijn en mooi en prachtig en genieten, maar ik vond (en vind nog steeds) het ook zwaar om moeder te worden/zijn. Je kind gaat altijd voor en da's niet altijd alleen maar leuk (vind ik hoor, misschien dat andere mama's dat heel anders ervaren).

@Blossom en Mama-in-wording: ik herken het vanuit mijn eerste zwangerschap, op een gegeven moment is het gewoon klaar en wil je je kleine zien en vasthouden. Die laatste weken duurden gewoon echt het langst, zeker toen ik ook nog 2 weken later beviel. Probeer er aan toe te geven dat het lichamelijk allemaal niet meer zo wil, (leef als een bejaarde, zoals mijn vk zegt), dan stoor je je er misschien ook niet zo erg aan.

Veel sterkte allebei, geniet inderdaad nog even van de rust en het samen zijn en dagdroom nog even heerlijk over hoe de kleine eruit zal zien! Succes met jullie laatste loodjes!!

groetjes!

Sjah genieten genieten. Ik geniet nog zeker van de beweging van de baby in mijn buik. Maar vind net zoals de dames hierboven dat het langzaam wel tijd word nu!

Buik zit idd in de weg, en ik ben zooooooooo blij als ik weer eens 'gewone' kleren en schoenen aan kan doen (pumps mmmhhhhh). Ook verheug ik me op een glaasje wijn :D

Maar het meeste verheug ik me nog op de BABY!!!!!!! Lijkt me heerlijk als ie naast ons ligt in plaats van IN mij.....

Ik heb heel erg naar dit weekend toegeleefd, 1ste en hoop laatste weekend dat we helemaal geen afspraken hebben. Vanavond gaan we lekker uit eten saampjes, en dan mag die kleine toch echt wel komen hoor. Ben er klaar voor.

liefs nath

alle verhalen zoooooooo herkenbaar. En herken me in ieder verhaal terug. Ben vandaag 37 weken dus nog max 5 weken :( maar denk ik maar niet aan. Misschien dat het zich wel eerder aandient (wat ik wel hoop), maar m'n man zegt al dat het later komt. En bedankt he!! hihi

M'n moeder komt me helpen met poetsen, want dat lukt me echt niet meer. Vind het alleen erg jammer dat het weer nu zo minder is. Anders kon je nog us naar buiten voor een frisse neus, maar tja als het regent doe je dat niet makkelijk. Zeker niet als je alleen nog maar slippers aan kunt en geen dichte schoenen meer. Das wel een nadeel.

Wat ik wel zal gaan missen is het bewegen van ukkepuk in m'n buik. Maar ook ik ben blij als ik weer m'n normale kleren aan kan. En gewoon weer dichte schoenen, daar kijk ik nog het meeste naar uit :).

Ik probeer ook nog ff te genieten van de rust van het alleen zijn (soms wel lastig die stilte), maar het gaat me gelukkig nog goed af. De eerste week verlof zit er al op. Ben gister aan een boek begonnen en ben al over de helft (lees: boek van 315 blz. en gistermiddag pas begonnen). Gister nog de laatste inkoopjes gedaan. We moesten van de kraamhulp (nav intake gesprek) nog wat extra kleertjes kopen. We wilde niet teveel kleertjes kopen omdat we toch wel weten dat je heel veel kleertjes krijgt. En nog bij Thebe (thuiszorg winkel uit Brabant) een po gehaald. Raar hoor om met zo'n ding over straat te gaan, gelukkig stond de auto heeeeeeel dicht bij :p. We zijn er nu dus echt helemaal klaar voor. Probeer de wasjes nu ook zoveel mogelijk bij te houden.

Kan ook bijna niet wachten hoe het kindje eruit ziet. Mijn man is van Chinese afkomst en zelf ben ik echt Hollands. Blauwe ogen en blond haar en hij natuurlijk getint, bruine ogen en zwart haar. Zal een leuke combi worden..hihi.

Liefs

Joyce

Ah fijn dat dit bij velen zo herkenbaar is. Ondanks dat ik nu nog geniet van het alleen zijn zonder verantwoordelijkheid, kan ik ook niet wachten tot de baby er is hoor. Ben ook erg benieuwd hoe ze er uit gaat zien! En weer lekker met manlief een glaasje wijn drinken, en weer mijn gewone kleding aan...ook wel een fijn vooruitzicht! Een spannende tijd is dit zeg.

Liefs Maartje

Terug
Bovenaan