Genieten

Hai aanstaande mama's

Ik heb het momenteel erg zwaar. Sinds begin december zit ik volledig in de ziektewet door ernstige misselijkheidsklachten, hoofdpijn en buikpijnen. Daarnaast heb ik momenteel zeer veel bekkenpijn waardoor ik moeilijk tot soms niet kan lopen. Ik ben zwanger van ons eerste kindje en tot nu toe vind ik het allemaal erg zwaar en had ik het mij anders voorgesteld. Ik ben ontzettend gelukkig en blij dat met de kleine alles goed is en ben zeer dankbaar dat ik zwanger ben. Maar ik geniet er niet echt van. Hebben meer aanstaande mama's hier last van? Hoe gaan jullie hier mee om?
Iedereen benoemd dat je vooral moet genieten, maar ik weet van tijd tot tijd niet hoe.

Nee, die mensen die dat zeggen bedoelen vooral dat de tijd die je zwanger bent, ook weer zo voorbij is. Dus dat je naar hun idee, even moet stilstaan bij het wonder dat in je groeit.
Maar wanneer je zoveel mankeert valt er gewoon niet veel te genieten. Leg die opmerkingen dus vooral naast je neer. Ze zijn goed bedoeld, maar doen in dit geval meer kwaad dan goed. Sterkte!

Ik had ook extreme bekkenklachten, ben je al bij een bekkenbodem fysio geweest? Heeft echt goed geholpen bij mij. Verder was rust bij mij echt de key!! Niet teveel traplopen en ook niet teveel sjouwen/belasten. Ik moest bijvoorbeeld de wasmanden of boodschappen tassen laten staan. Regelmatig rusten op je zij met een zwangerschapskussen tussen je benen en dan niet alleen tussen je bovenbenen maar echt tussen je “hele” benen. Dus van je schaambot tot je enkels. Je overige klachten zijn natuurlijk ook heel vervelend, enige tip die ik kan geven is; luister naar je lijf en pak op tijd je rust!

Hee,

Ik snap je 100%, ik ben 12 weken zwanger van ons 3e kindje. Ik heb ook voor de 3e keer een HG zwangerschap, alleen maar misselijk, spugen en plat liggen. Opmerkingen en goed bedoelde adviezen van andere naast je neerleggen en jezelf geen druk opleggen dat jet MOET genieten (doe ik ook niet)... ik vind zwanger zijn vreselijk en dat maakt je geen slechte moeder! Gelukkig weet ik dat het bij mij vanaf wk 16 beter gaat omdat het HCG hormoon dan bijna helemaal uit je lichaam verdwijnt( was bij de eerste 2 teminste) , ik hoop voor jou dat dit ook zo is! Probeer vooral je rust te pakken, vocht in te nemen(misschidn waterijsjes?) en hulp te vragen als het nodig is. Je stelt je niet aan, misselijkheid kan echt vreselijk zijn!

Sterkte en het gaat allemaal voorbij!

Terug
Bovenaan