Genieten...???

A

Anoniem

Guest

Hallo mede-zwangeren,

Op dit moment ben ik 30 weken zwanger van mijn 2e. En ik heb  een dochter van bijna 3 jaar. Zij heeft een ernstige  heupafwijking (welke pas  ca. een  jaar na haar geboorte door mijzelf is ontdekt). Hiervoor zijn we de afgelopen 2 jaar ziekenhuis in en uit geweest, daarbij is het eind nog niet in zicht. Ze is afgelopen november voor de 2e keer geopereerd aan haar heupen en kwam daarna 6 weken in het (voor de 2e keer)  gips van haar middel tot aan haar enkels  . Ik was toen al ruim 4,5 maand  zwanger. Het was een hele zware periode, geestelijk maar ook lichamelijk. Tijdens deze periode heb ik helemaal niet kunnen genieten van deze zwangerschap.
We weten dit keer wel wat we krijgen, dus koop ik een aantal nodige spullen  in de kleur van het geslacht. Binnenkort laten we ook een pretecho maken om in de stemming te komen. Daarnaast vindt mijn dochter het geweldig dat ze een broertje of zusje gaat krijgen. En is er heel erg mee bezig en speelt ze af  en toe voor verloskundige...  Maar ondanks deze kleine dingen  en  nu alles omtrent mijn dochter  weer in rustig vaarwater is gekomen, lukt het me niet om echt  te genieten van deze zwangerschap. Daarnaast heb ik veel meer ongemakken dan  bij mijn vorige zwangerschap.  Ik voel  me soms toch wel verdrietig. In principe wil ik geen kinderen meer na deze zwangerschap, dus is dit voor mij min of meer de laatste keer.  

Heeft er iemand tips of ideeen om mij uit deze dip te  helpen??? Zodat mijn laatste weken/lootjes alsnog  een fijne/leuke tijd kunnen zijn???

Jeetje kan me voorstellen dat je het toch wel moeilijk vind om te genieten. Wat een zware tijd heb je achter de rug zeg.

Misschien een paar tips: Lekker vaak in bad en je daarna heerlijk in smeren met olie en dan vooral je buik.
Veel contact met de baby maken.
Toch nog even lekker shoppen voor de kleine.
En natuurlijk goed voor jezelf zorgen zodat je lekkerder in je vel zit.

Strekte er mee  Diana

Hoi,

Ik kan me goed voorstellen dat er een zwarte wolk boven deze zwangerschap hing/hangt, en dat het genieten moeilijk is/was.

Helaas ben ik ook iemand die niet optimaal kan genieten van deze zwangerschap, dit door het overlijden van onze dochter die geboren is met 21w+5dgn.

Toch probeer ik het, ik koop leuke dingentjes voor de baby, ik verwen mezelf door lekker lang te douchen met lekkere badproducten, ik ga vroeg mijn bedje in met lekkere babybladen en geniet dan van de kleine die aan het schoppen is.

Ik zou als ik jou was ook heerlijk genieten van het feit dat je dochter uitkijkt naar een broertje of zusje, laat haar lekker de verloskundige spelen, en misschien heel leuk, laat een reportage maken van jou met je zwangere buik en je dochter...

Succes!!!

Liefs Randy
23wk+2dgn zwanger

Inmiddels gaat het weer iets beter met mij. Nog 5 daagjes aan het werk en dan ga ik met verlof. Ik kijk er erg naar uit. Het kamertje begint ook zijn vorm aan te nemen. Ondanks dat ik het hele zwanger zijn wel een beetje gehad heb, kijk ik erg uit naar het moment dat de baby er is... En dat is toch wel het meest belangrijke.
Bedankt meiden voor jullie reacties! Ik wil ook jullie heel veel succes wensen met de zwangerschap.

Terug
Bovenaan