A
Anoniem
Guest
Hallo mede-zwangeren,
Op dit moment ben ik 30 weken zwanger van mijn 2e. En ik heb een dochter van bijna 3 jaar. Zij heeft een ernstige heupafwijking (welke pas ca. een jaar na haar geboorte door mijzelf is ontdekt). Hiervoor zijn we de afgelopen 2 jaar ziekenhuis in en uit geweest, daarbij is het eind nog niet in zicht. Ze is afgelopen november voor de 2e keer geopereerd aan haar heupen en kwam daarna 6 weken in het (voor de 2e keer) gips van haar middel tot aan haar enkels . Ik was toen al ruim 4,5 maand zwanger. Het was een hele zware periode, geestelijk maar ook lichamelijk. Tijdens deze periode heb ik helemaal niet kunnen genieten van deze zwangerschap.
We weten dit keer wel wat we krijgen, dus koop ik een aantal nodige spullen in de kleur van het geslacht. Binnenkort laten we ook een pretecho maken om in de stemming te komen. Daarnaast vindt mijn dochter het geweldig dat ze een broertje of zusje gaat krijgen. En is er heel erg mee bezig en speelt ze af en toe voor verloskundige... Maar ondanks deze kleine dingen en nu alles omtrent mijn dochter weer in rustig vaarwater is gekomen, lukt het me niet om echt te genieten van deze zwangerschap. Daarnaast heb ik veel meer ongemakken dan bij mijn vorige zwangerschap. Ik voel me soms toch wel verdrietig. In principe wil ik geen kinderen meer na deze zwangerschap, dus is dit voor mij min of meer de laatste keer.
Heeft er iemand tips of ideeen om mij uit deze dip te helpen??? Zodat mijn laatste weken/lootjes alsnog een fijne/leuke tijd kunnen zijn???