Genoeg borstvoeding? - langzaam eten?

Hallo allemaal,

Ons meisje is 2 weken oud en ik geef borstvoeding. Nu pakt ze super goed aan de borst maar ze doet over 1 voeding wel zeker 1 uur. Echter na dat uur lijkt het wel alsof ze nog steeds honger heeft en meer wil. Ze is klaarwakker en blijft happen. Maar mijn tepels zijn na een uur echt even toe aan pauze. We voeden daarom nu wat BV die in de koelkast en vriezer staat bij. Maar eigenlijk zou ze toch na een uur goed drinken aan beide borsten genoeg moeten hebben?? Ik snap er niets van. Kan iemand me helpen?

Liefs Suus en Saar
 
Ik zou contact zoeken met een lactatiekundige hierover. Ergens krijgt ze niet genoeg uit je borsten, dus misschien moet er toch iets veranderen voor haar om effectiever te kunnen drinken.
Ik snap dat je tepels pauze nodig hebben maar zou nu voorzichtig zijn met een fles aangezien ze dan misschien nog minder effectief kan gaan drinken want een fles is natuurlijk makkelijker.

Misschien is het met wwt tips van een kundige makkelijk op te lossen
 
Is het pas sinds een dag of wat of heeft ze dit al vanaf het begin? Als ze dit al vanaf het begin heeft zou ik idd contact opnemen met een lactatiedeskundige, als ze het sinds net heeft heb je te maken met regeldagen. Die heb je na een week of 2, 6 weken en 12 weken. Dan komt ze veel bij je drinken om de productie te verhogen (vraag aanbod principe), idd ons meisje kwam dan ook ieder uur bij mij drinken en leek niet tevreden. Dit hield dan een dag of 2 aan, vervolgens begonnen mijn borsten meer melk aan te maken en was het weer goed. Dus juist veel laten drinken en geen flesjes uit de diepvries geven, want dan gaat je melkproductie niet omhoog. Succes, met die regeldagen is het even flink doorzetten (als dat het gene is wat er aan de hand is).
 
Jep regeldagen! Heb inderdaad maar elke keer aangelegd en nu loopt de melk zo hard dat ik de compressen goed in de gaten moet houden! Ze is 400gr aangekomen in 8 dagen dus ze krijgt wel genoeg binnen ;-) Thanks voor de hulp dames!
 
Ha fijn dat het gelukt is! Je zult er nog wel een paar keer mee te maken krijgen:) Ook een goed forum om je borstvoedingsvragen op te stellen is borstvoedingsforum.nl, daar zitten ook lactatiedeskundigen op.
 
Terug
Bovenaan