Genoeg borstvoeding?

Hallo,

Ik heb een vraagje over de  borstvoeding. Mijn dochtertje is nu twee en halve week oud. Ze drinkt eigenlijk bijna altijd maar uit 1 borst en is soms al na 10 minuten voldaan. Ik word daar erg onzeker van en denk dan dat ze niet genoeg heeft gehad. Maar wat ik ook doe, ze wil niet meer. Ik heb wel genoeg voeding want ze laat het als ze niet meer moet, langs haar mondje lopen.
Ik probeer dan ook m'n andere borst aan te bieden maar ze heeft eigenlijk de eerste nog niet leeg gedronken. Nou lees ik ook overal dat je eerst een borst helemaal leeg moet laten drinken. Maar ja, dat doet ze dus niet. Moet ik dan wel de ander aanbieden? Ze is verder tevreden en ziet er prima uit. Herkent iemand dit?
 
Hoi Jenkie,
Ik herken je verhaal, Bram deed dit ook en ik heb toen het advies gehad om Bram eerst een paar minuten aan de ene borst te leggen en dan de tweede helemaal uit te laten drinken (dan was ik ook met 10 min klaar). Beide borsten worden dan toch voldoende gestimuleerd om voeding aan te maken en door vraag en aanbod (heeft een paar dagen nodig om aan te passen) wordt de tweede borst toch goed leeggedronken.

Je kindje krijgt voldoende voeding als ze zeker 5-6 goede natte luiers heeft. Is het een tevreden kindje of heeft ze toch vaak honger? Bij onzekerheid kun je ook altijd nog even naar het consultatieburo gaan om te wegen, dat geeft je misschien een beter gevoel!

Succes, misschien heb je hier wat aan!
Debby
 
Hoi Jenkie!

Een vriendin van mij geeft ook borstvoeding, en dat doet ze al een half jaar, en die d'r zoontje drinkt ook bij iedere voeding maar uit 1 borst en ook maar een minuut of 10.
Het kan dus erg goed gaan op die manier! (als je maar wel goed onthoud welke borst bij de laatste voeding is leeggedronken...., maar dat schijn je snel genoeg te merken)
Veel succes ermee!!!

Groetjes,
K8
 
Je hoeft je echt geen zorgen te maken, blijkbaar heeft je kindje gewoon genoeg aan 1 borst. Als ze genoeg natte luiers heeft, is het echt prima. Ze kunnen zelf heel goed aan geven hoeveel ze willen. Maar ik weet hoe onzeker je je soms kan voelen, hoor!
Luister gewoon lekker naar je kindje, als ze genoeg heeft geeft ze dat zelf wel aan.
Wat je wel kunt doen is als je kindje vaker komt binnen 3 uur, dezelfde borst aanbieden. Dan krijgt ze in ieder geval genoeg achtermelk. Maar als ze dan toch de andere borst wil: lekker geven, hoor. Je kleintje weet zelf heel goed wat het beste voor haar is!
Succes!
 
Hoi,

Zolang ze zelf aangeeft genoeg te hebben, goed groeit, plast en poept hoe je je geen zorgen te maken.

Ik geef nu 17 maanden bv en ze dronk vanaf dag 1 niet langer dan 3 a 4 minuten in een minuut of 7 was madam klaar met beide borsten.

Dus geniet er van ken ook verhalen van moeders die soms een uur per voeding zitten.

groetjes
 
Hoi meiden,

Bedankt voor julie reacties en jullie hebben helemaal gelijk. Ze is vandaag gewogen door het cb en ze groeit als kool. Ze doet het dus prima en heeft inderdaad blijkbaar genoeg aan een paar minuten drinken. En ik was bang dat ze niet genoeg van de vette achtermelk kreeg doordat ze zo kort drinkt, maar dat is dus ook niet zo. Gelukkig!  
 
Terug
Bovenaan