genoeg drinken

Ik maak mij een beetje zorgen.
Als het aan onze dochter Liz 11 dagen ligt slaapt ze de hele dag zonder te eten. Ze blijft soms 5 uur weg en dan moet ik haar nog wakker maken.
En dat valt niet mee want als ze slaapt dan slaapt ze.
Is dit normaal bij pas geboorne of adviezeren jullie om haar toch om de drie uur wakker te maken?

Groetjes een bezorgde moeder.
 
Nou das ook wat, ik heb precies hetzelfde met mijn 9 dagen oude baby!In het ziekenhuis waar ik bevallen was zei de ene verpleegster dat ik haar moest wakker maken en de ander dat ik haar moest laten slapen. Maandag ga ik voor het eerst haar gewicht enzo checken. Slaap is ook heel belangrijk ik hoop dus dat ze uit haarzelf wakker wil worden en anders laat ik haar slapen als ik de vier uur nader vindt ik het lang worden en maak ik haar wakker. Nu is ze zover dat ze meestal zelf al wakker wordt dan. Ik laat het je nog wel weten wat ze maandag mij advizeren....

Oja gouden tip, ze zeiden tegen mij dat je haar eerst kan verschonen dan is ze daarna lekker wakker om gevoed te worden, het werkt bij mij ! Je kan namelijk een konon bij d'r afvuren ze zal er niet wakker van worden....hihi

Liefs NOekie
 
vlogens mij moet je haar wel om de 3 uur wakker maken, ze hebben die voeding echt wel nodig.tygo sliep ook heel veel in het begin maar ikmoest hem om de 3 uur voeden anders daalt hun suikerspiegel te veel.
zelfs nu nog. (oke tygo is wel een beetje anders als anders).
hij krijgt 5x150 (anders houd hij het niet binnen) hij slaaptsnachts door maar moet overdacht echt om de 4 uur voeden ook als hij dus heerlijk slaapt wakker maken. omdat hij minder voeding krijgt mogen er niet meer uren tussen zitten ivm suikerspiegel.
succes ermee.
en anders gewoon even cb bellen daar zijn ze tenslotte voor.
groetje veroeska en tygo.
 
Hoi Marijke

Geef je borst of flesvoeding? Als je dochter bij de BV zolang iedere keer slaapt is dit niet echt goed. Een pasgeborene moet 6 voedingen per 24 uur hebben, als ze een periode van 5 uur slaapt en daarna vaker komt is het niet zo erg. Is ze ook erg sloom tijdens het voeden en hoelang drinkt ze? Een regel is eigenlijk bij de hele kleintjes om de 2 1/2 uur tot 4 uur slapen mag anders kom je niet aan het aantal voedingen toe. Je kunt haar wakker krijgen door haar op de linker en rechter zij heen en weer te rollen of het hoofdje op je ene hand en de billetjes op de andere hand en dan naar je toe en van je af te bewegen hierdoor verstoor je nm haar evenwicht en dit vinden ze niet fijn. Is ze ook al een keer gewogen, en hoe zijn de plas en poepluiers? Laat het wegen zeker eventjes doen. Ik wil je niet ongerust maken maar te stille kinderen die nooit voor de voeding komen en niet huilen dat vinden we niet zo fijn.
Wil je het even laten weten hoe of wat.
Ik ben zelf kr.verzorgster vandaar deze vragen .
Groetjes Sannie
 
en waarom vinden jullie het niet fijn dat sommige kinderen niet om eten komen die van mij is een jaar en nooit om eten gevraagt nou kan je zeggedat ik het onzin vind ze eet als een beer en doet het harstikke goed dus vind het echt belachelijk
 
Als ze zo klein moeten ze om de 4 uur voeding hebben anders dalen de suikerspiegels te laag en dit is niet goed voor een baby, als ze wat ouder zijn is dit niet erg en kunnen ze langer op de voeding teren maar dit gaat om een kindje wat nu 12 dagen oud is en heeft gewoon om de max 4 uur voeding nodig.
 
haaaai Marijke,

Het is alweer vrijdag dus ik hoop dat je dit nog leest....Ik ben maandag dus naar het consultatie buro geweest en ik had dezelfde vraag. Nu is elke baby anders natuurlijk. Mijn meisje woog bij de geboorte 2710 gram en was de eerste twee dagen 10 % afgevallen iets van 2500 gram. Maandag woog ze alweer 2890! Dat gaat dus goed vooruit zed rinkt dus genoeg. De vrouw adviseerde me om "Noya" niet stipt elke drie a vier uur wakker te maken om haar zelf om eten e laten vragen. Ik ag maximaal 1 keer per dag haar zes uur laten slapen. Niet meer dan moet ik haar wakker maken. Mijn baby word nu zelf al elke drie a vier uur wakker. Ik laat het niet meer dan vier uur worden maar ze is al zelf wakker om de drie a drie en half uur.

Veel sux6 en hopelijk heb je wat aan mijn verhaal!

Liefs NOekie
 
Terug
Bovenaan