genoeg drinken?

Hallo
Sinds een week krijgt mijn dochter (6 mnd + 3 wk) nog maar 3 flessen van 200cc
Daarbij krijgt zij een fruithapje, een groentehapje, een danoontje start en een broodkorst of een paar stukjes brood.
Ze moet eigenlijk tussendoor nog wat vocht drinken, maar als ik haar dat wil geven dan houd zij haar kaken stijf op elkaar.
Ik heb diksap geprobeerd, water, thee maar ze wil het gewoon niet hebben.
Terug gaan naar 4 flessen heeft geen zin want daar zat ze zo mee te hannesen dat ze steeds meer liet staan, nu met 3 flessen laat ze soms wat staan.
Ik vraag mij af of ze zo niet te weinig vocht binnenkrijgt, maar het haar anbieden heeft ook geen zin.
Wie heeft dit probleem ook (of gehad)

Gr Sylvia
 
Hi Sylvia, ja hoor herkenbaar, onze zoon (7 mdn +1wk) is de afgelopen week een drama geweest, niet eten (fruit en groenten) en weinig drinken max 500/550 omdat we hem echt 5/6 flesjes gaven maar goed hij moet wel wat binnenkrijgen. Ben met hem naar h.arts geweest omdat hij ook nog diaree kreeg. Maar volgens harts heeft hij een buikvirus en dat zou zij niet eten verklaren. En wat gebeurt er vandaag wordt hij om 7 uur wakker huilend van de honger en hoppa in ene een fles van 200 erin, heeft enorm gegeten dus ik denk dat het leed geleden is. Maar ik heb dus weer eens heel duidelijke gevraagd aan h.arts wat moet een kind binnenkrijgen, volgens haar is 500cc melk prima, als kind ook nog wat fruit eet en yoghurt en verder even niets anders wil drinken is er niets aan de hand. Blijft het goed plassen, vrolijk etc dan hoeft het gewoon even niets anders. Probeer gewoon iedere dag paar slokjes ander drinken voor de smaak en op gegeven moment gaan ze dat wel drinken, of niet.. Maar jou kleintje heeft dus waarschijnlijk ook genoeg aan 500cc melk, fruit en groenten en zo, ik heb me ook erg druk gemaakt maar heb nu zoiets van het ene kind is het andere niet.Dus beetje losser geworden. Succes!
 
Hoi, in het danoontje en fruit zit ook vocht hoor. Onze dochter is nu 1jr. en drinkt sinds 1 week pas sap!!!ze wilde het gewoon echt niet hebben!!!alleen maar melk, melk en nog eens melk..500cc aan vocht is op zich voldoende hoor. Je hebt nou eenmaal grote en kleine drinkers! straks als er yoghurt bij mag wordt het ook weer gemakkelijker (als dat natuurlijk lekker gevonden wordt)..heel veel succes ermee... enne..bij voldoende natte luiers en een blije, opgewekte en tevreden baby zou ik me niet teveel zorgen maken.
 
Terug
Bovenaan