genoeg eten?

mijn zoontje van 5 maanden is in het volgende schema gerold:

06.30 210 cc fles
10.00 fruithap(heel potje)
13.00 210 cc fles
15.00 halve liga en diksap
17.30 groente potje ( 1/3 potje gem.)
19.30 fles 240 cc met nutrix

hij geeft niet aan meer flessen te willen, maar is het wel genoeg?
wat denken jullie
(ps geen gezeur over dat hij te vroeg andere dingen dan de fles krijgt dat gaat echt nergens over!)
thanx
 
Hallo,
Onze dochter nu 6 ,5 mnd heeft ongeveer hetzelfde schema. Ze heeft alleen nog 1 keer borstvoeding (s'ochtends) en fruit half potje en groente half potje. Vandaag ben ik op het cons.buro geweest en ze raden mij aan als ik met de borstvoeding zou stoppen om toch nog el een 4e fles te geven. Of dit gaat lukken weet ik. Dus denk ik opzich wel dat jouw kindje genoeg binnenkrijgt. Als hij aangeeft meer te willen zou je dus nog een flesje kunnen geven. Hangt misschien ook af van het gewicht van je zoontje. Mjn dochter is niet echt zwaar.
Succes
 
Onze dochter is ook 5 maand. En krijgt ongeveer hetzelfde, alleen zij krijgt 4 flessen van 210cc en alleen 's ochtend fruit/groente hapje. Verder geen liga en diksap.
Vraagje hoe; geef je dit dan? De liga fijn maken en dan van een lepeltje geven? en de diksap gewoon in de fles waar hij anders de melk uit krijgt? Denk er ook over om dit te geven. Weet dus niet hoe, want ik denk niet dat als ik haar een koekje geef dat ze dat dan gaat opeten.
Groetjes
 
Hoi,
Mijn zoontje van 6 mnd gaf zelf aan dat hij meer wilde alles wat wij aten wilde hij ook proeven. Zo zijn we inderdaad begonnen met liga's. Gewoon een grote slabber om en eten maar. Hij vindt het geweldig! Hij vindt de potjes heerlijk en zelf gemaakt niet hoewel ik dat wel blijf proberen. Steeds kleine stukjes kip of een klein stukje banaan om aan de structuur te wennen en te proeven.
Die van mij eet iets meer. Als hij sávonds geen potje heeft gegeten of te weinig geef ik hem voor dat hij naar bed gaat nog wel een fles. Zo trekt hij de hele nacht tevreden door.
groeten,
Annemieke
 
Hallo, ik denk dat jou zoontje wel genoeg krijgt. Die van mij is nu 8 mnd en heeft hezelfde schema. Hij krijgt alleen nu ook een heel potje groente. Je ziet het vanzelf wel hoor als ze meer willen eten. Mijn zoontje begon steeds meer te happen bij de groente en fruit dat ik dacht hij wil vast meer hebben. O ja en hij krijgt een danoontje na de groentehap.Hoop dat je zo genoeg informatie hebt. Groetjes Renate
 
hallo allemaal, thanx voor de reacties wel een geruststelling hoor!
hij gaf de laatste paar dagen door heel veel's avonds te huilen aan dat ie toch nog wel een extra half flesje lustte en die krijgt ie nu bij z'n groente hap, 90 cc.
de liga zijn er vanaf 4 maanden, geef geen andere daar zitten gluten in!
je halveert ze het zijn 4 partjes en je geeft er dus 2 aan elkaar anders kunnen ze het moeilijk beethouden. een slab om (NIET VERGETEN!) en in het handje geven, de stukjes spuugt mijn zoontje netjes uit, die wil ie niet en de rest sabbelt ie op, diksp geef ik erbij omdat liga best wel droog is, gewoon een beetje bar le duc met een klein beetje diksap in z'n gewone melkfles, vindt ie heerlijk! geef wel eerst de liga als ze de fles zien willen ze die gelijk, en ik heb zo ook iets bij de hand voor als er een stukje in z'n keel schiet, door het sap lost het meteen op..
succes
 
Terug
Bovenaan