Genoeg flesvoeding maar flinke zuigbehoefte en wil geen speen????

Ik heb een probleem. Mijn dochter nu 7 weken wil geen speen. Op zich niet erg maar wel erg lastig. Ze krijgt 5 flessen van 165 ml voeding, daar heeft ze genoeg aan (denk ik) ze komt netjes om de 4 uur soms wel eens 5 uur dus ik zal zeggen genoeg voeding (ze drinkt alle flesjes netjes leeg). Soms na de voeding is ze moe en dut ze een beetje weg op schoot erg gezellig natuurlijk. Als ik haar dan daarna in bed leg of in de box begint ze hard op haar knuistje te soppen als ik dan mijn pink er in stop gaat het goed maar ja.....ik kan niet heel de dag zo blijven staan. Een speen krijg ik er niet in, ik heb zelfs geprobeerd om de speen onder de kraan warm te maken maar daar trapt ze mooi niet in. Van morgen was het dus weer zo. Na het eten even in de box ze werd onrustig dus lekker gaan slapen in je bed, ze werd dus niet rustig hard soppen en driftig. Na zo'n drie kwartier van heen en weer lopen was ik het zat en heb ik 60 ml voeding gemaakt en daarna (alles op )was het goed en ging ze slapen. Dit was ongeveer 2 uur na de voeding ze had om 10.00 uur een fles gehad 165ml en om 12.00 uur 60ml en ze kwam gewoon weer om 14.00 uur en weer gewoon 165ml. Dat ze nu iets meer krijgt over de hele dag is niet zo'n ramp maar het moet natuurlijk geen gewoonte worden. Ik gebruik al hongerige baby voeding. Ik denk dat het niet verstandig is om de voeding te verhogen dit omdat ze het eigenlijk wel heel goed doet met de hoeveelheid en de tijd die er tussen zit. Ze weegt bijna 5 kg dus ze mag tussen de 750 ml en de 900 ml ze krijgt een dag totaal van 825 ml. Graag jullie tips of ideeen. Alvast bedankt Gr Naatje74

Heb je ook al verschillende spenen geprobeerd? Sommige kindjes vinden bijvoorbeeld de dental spenen (met een afgeplat stukje aan de speen) helemaal niet fijn, maar willen een helemaal ronde speen wel (kersvormig geloof ik dat die heten).

Andere ideeën heb ik niet voor je. Ons zoontje wilde gelukkig wel de speen. Hij had ook een erg sterke zuigbehoefte en wij hadden bijna geen pinken meer over.

Groetjes,
Leeuwtje

Af en toe verdwijnt de duim al in haar mond maar ja die pink van mama blijft toch het lekkerste. Ik heb verschillende merken spenen geprobeert nog niet die bolle (kers). Het is het proberen waard, dank jullie wel voor de tip.
Gr Naatje74

Hoi Naatje,

Wat een bekend probleem. Ik geef borstvoeding, maar mijn dochter was ook alleen maar tevreden met mama ´s pink. Ik vond het vooral ´s avonds irritant. Dan zat ik een uur over haar bedje heengebogen te wachten totdat ze in slaap viel.

Iedere dag probeerde ik haar een speentje te geven. Ik had 4 verschillende, merken en ook vormen. Op een ochtend was ik het toch een beetje zat. Ik heb haar toen ze moest slapen steeds haar speen aangeboden. Laten huilen en weer  de speen in haar mond. Na een stuk of 6 x aanbieden pakte ze hem! Ze ging er lekker op liggen sabbelen en viel in slaap. Hoera! Ze was toen 8 weken, dus misschien lukt het bij jou ook snel.....

Het nadeel van een speen is dat je nu wel continu heen en weer loopt als ze hem steeds kwijt zijn. Haha.

Succes,
Janneke

Terug
Bovenaan