Genoeg melk?

<p>Hoi!</p><p>Even een vraagje aan jullie. Ik geef op dit moment nog 1-2 keer daags borstvoeding aan mijn zoon van net een jaar oud. Nu wil ik de borstvoeding afbouwen en alleen koemelk geven en yoghurt ter vervanging. Maar hij drinkt nooit genoeg melk en eet niet super veel yoghurt om aan die dagelijkse 300 ml te komen die wordt geadviseerd.</p><p>Hoe doen jullie dat? Of gaan jullie er soepel mee om?</p>
 
Mijn dochter drinkt vrijwel nooit zuivel. Is ook heel Hollands om zoveel melk te drinken. Is helemaal niet persé heel goed voor je. Mijn dochter is inmiddels ruim 1,5 jaar en hartstikke gezond. Zou me er niet druk om maken ? Ik drink zelf al 20 jaar hooguit een glaasje melk per 2 weken en hartstikke gezond.
 
Ik zou met de borstvoeding doorgaan totdat hij genoeg melk / yoghurt binnen krijgt. Je hoeft natuurlijk geen pure melk te geven er bestaan zoveel producten waar melk in zit 
 
Eet hij ook geen yoghurt wanneer je er lekker fruit doorheen pureert?
Savonds een papfles van gewone melk?
Ik weet niet hoe ik er mee om zou gaan omdat dit bij ons niet speelt.
Wanneer hij 150/200 binnen krijgt en daarnaast nog water, zou ik me niet druk maken. Mocht het nu minder zijn dan 100 dan zou ik wel eens kijken hoe het wel lukt.
 
Zoals hierboven ook al staat is het onwijs hollands om zo veel melk te drinken..
Gewone melk luste hij ook niet. Kreeg van iemand de tip om wat optimel te geven.
Heb de optimel steeds verder verdunt met gewone melk, en nu lust hij het wel.
Sochtends drinkt hij melk bij het ontbijt en savonds dus een bakje yoghurt na het eten
 
En als je sochtends een bakje pap geeft in plaats van brood? Dan krijgt ie ook alweer een mooie hoeveelheid zuivel binnen.
 
Ik ben met 13 maanden gestopt met bv. Mijn dochter drinkt goed melk en at verder goed. Omdat ze altijd erg licht en klein is geweest (wel stijgend tov haar eigen groeilijn). Hiervoor hebben iom CB ervoor gekozen om haar voor het slapen nog 180 ml kunstvoeding te geven. Doet ze het prima op. 
 
Dank voor jullie reacties. Hij heeft een lange tijd ‘s avonds goed (Griekse) yoghurt gegeten, alleen gaat dit sinds twee maanden minder. Ik blijf het gewoon aanbieden en geef hem denk ik in de ochtend nog wel borstvoeding, zolang hij nog niet helemaal 200 ml binnenkrijgt. Dat lijkt mij inderdaad wel voldoende zoals jullie dat ook aangeven 
 
Terug
Bovenaan