genoeg vocht en groente/fruit?

Hoi medemoeders,
Ik heb een vraag over de hoeveelheid bijvoeding en vocht en hoop dat jullie hier het antwoord op weten? Onze dochter is bijna 7 maanden en krijgt al vanaf 4 maanden groente en fruit. Nu ben ik met 6 maanden overgestapt op de potjes vanaf 6 maanden. Ze eet daar de helft van op en krijgt daarnaast drie flessen opvolgmelk waarvan de laatste een papfles is en die ze eigenlijk altijd leegdrinkt. Extra vocht neemt ze niet snel aan. Zou ze qua vocht en bijvoeding voldoende krijgen? Ze krijgt als toetje na het avondeten liga met sinaasappelsap omdat ze anders last heeft van harde ontlasting. Kunnen jullie me uit de onzekerheid helpen?
Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 
Hoi,

Onze zoon zat met 7 maand ook al op 3 flessen en z'n groente en fruit en wou toen ook nog niet  zoveel extra vocht hebben.
Het ging prima volgens mij. Hij plastte goed en genoeg hoor.

Gebruik je altijd potjes of kook je ook wel eens zelf? Als je zelf kookt zou je eventueel wat extra (kook)vocht bij het prakje in kunnen doen als je het voor je eigen gevoel te weinig vindt.

o ja, je zou eventueel ook 10 of 20 cc water extra in de fles kunnen doen. Misschien dat je dat ook al wel doet i.v.m. de ontlasting (dat deden wij namelijk als eerste toen hij zo slecht poepte), maar extra water kan geen kwaad, als je er maar niet meer voeding bij doet.

Tegen de tijd dat onze zoon 8 maand was ging hij aangeven dat hij dorst had. Dat merkte je echt aan hem en in plaats van afentoe een slokje drinkt hij nu soms een beker met 100 cc water/ (dik)sap/ thee op! De ene dag ook minder dan de andere dag, maar wel genoeg volgens mij.

Groetjes,
Marije
 
Hoi, Jari is 6,5 maand en hij krijgt het volgende:
7.30 fles 230 cc
10.30 vers fruit, gepureerd, ongeveer 200 gr
13.30 fles 230 cc
16.30 potje groente (6 maanden potje, helemaal) en danoontje start
19.30 fles 230 cc
Ik geef 's middags ook vaak een flesje roosvicee en als het warm is (zoals zondag) krijgt hij ook wat water tussendoor. Hij drinkt ook meestal zijn flessen niet leeg, maar in het fruit zit ook vocht en met de roosvicee erbij krijgt hij denk ik toch wel ruim voldoende binnen.
Als je twijfels hebt, hou dan eens in de gaten hoeveel natte luiers je hebt. als je kindje genoeg plast, krijgt hij ook genoeg vocht binnen.
Groetjes Helene
 
Mijn zoontje krijg met 6 maanden ook 3 flessen, hij at toen wel een heel potje fruit en een heel potje groente. Ik heb toen op het CB navraag gedaan of dat wel voldoende vocht was en dat was prima. Als ik vocht bij wilde geven, kon ik water geven (sap raden ze af), maar mijn zoontje wilde dat ook niet.

Hij is nu 7 maanden en drink nog maar 2 a 2,5 fles, hij drinkt nu wel wat water af en toe.

Als de ontlasting niet TE hard is en ze plassen nog voldoende, dan krijgen ze genoeg vocht binnen.
 

Hoi,
Anouk is nu ook 7 maanden en ze krijgt 's ochtends pap daarna een heel potje fruit, daarna een boterham en een fles melk daarna een heel potje groenten en als ze dan niet te moe is een toetje. En 's avonds krijgt ze nog een papfles.
Maar tussendoor krijgt ze soms ook een sapje en met warm weer nog wel een paar keer per dag water. Of jou kindje genoeg vocht krijgt weet ik niet dat zou je toch even moeten navragen op het cb, maar voor die van mij zou ik het wel te weinig vinden.

 
Terug
Bovenaan