Genoeg vocht?

Hallo meiden!

Ik wil graag wat aan jullie vragen.
Mijn dochtertje is nu 5 maanden oud. Zij zit nu al een aantal weken op 4 flesjes per dag van 180cc met 6 schepjes. Maar deze drinkt zij niet helemaal leeg, meestal blijft er nog ongeveer 40cc inzitten. In de laatste fles van 20.00 krijgt  doen we 3 eetlepels nutrix. Hierbij krijgt zij een fruithapje en een groentehapje.
Ze doet het hier naar ons gevoel prima op. Maar toch vraag ik me af of dat ze voldoende vocht krijgt, want we geven haar nog  geen extra vocht naast de flesvoeding, zoals water of diksap.
Wat vinden jullie? Moeten we haar extra vocht naast de flesvoeding erbij gaan geven of gewoon zo laten zoals we het nu doen?

Ik ben benieuwd.
Groetjes van Elly
 
hoi,

je moet goed in de gaten houden of ze genoeg plas luiers op een dag heeft, dan krijgt ze in elk geval genoeg binnen. onze dochter is nu 6 maanden en af en toe geef ik haar weleens een flesje diksap ze vind het heerlijk. dus je kan haar best eens wat geven.
succes
groetjes
 
Hoi Elly,
Mijn dochtertje is bijna 5 maanden en drinkt ook vier flessen van 200 ml per fles. Meestal drinkt ze deze wel op, soms blijft er zo'n 10-20 ml in de fles zitten. Verder krijgt zij ook een fruithapje en groentehapje. Dus eigenlijk hetzelfde als jou kindje.
Mijn huisarts zegt altijd dat je de plasluiers in de gaten moet houden. Zoland ze die voldoende hebben (en dat heeft mijn dochtertje) dan krijgen ze voldoende binnen. We zijn zelfs laatst bij de kinderarts geweest omdat ze veel spuugde (is nu niet meer aande orde) en die vertelde ons precies hetzelfde. Dus deze raad/tip geef ik je graag door. Hou die plasluiers goed in de gaten.

Gr.
 
Hoi meiden!

Bedankt voor jullie reakties!
Ze heeft goede plasluiers dus dan mag ik ervan uit gaan dat ze voldoende krijgt. Voor mijn gevoel doet ze het er verder goed op hoor, maar ik ging een beetje twijfelen.
Bedankt voor jullie advies!

Groetjes van Elly
 
Terug
Bovenaan