genoeg voeding

hallo allemaal, ik heb een vraagje.

mijn dochter is 7 mnd en krijgt het volgende op een dag:
4 x flesvoeding 180 cc en door de laatst fles 2 schepjes nutrix.
hiernaast een half potje fruit en een paar hapjes groente.
is dit voldoende?????

ze wordt de laatste dagen steeds eerder wakker dus dacht misschien honger? is het misschien verstandig om de pap 's morgens te gaan geven?
kan iemand mij een schema laten zien van jullie kindje van ongeveer 7 mnd?
alvast bedankt

groetjes Anna
 
In principe is het genoeg wat ze krijgt maar pap s ochtends kan zeker geen kwaad maar het kan ook zijn dat ze gewoon minder slaapt.

Mijn dochter is nu 6 en een halve maand en slaapt ook steeds minder nu is ze rond een uur of 7 a8 wakker wat voor heen tussen 9 en 10 was.

Ze krijgt om 5 a6 uur de borst dan weer naar bed als ze wakker word een rijstwafeltje en een beetje dixsap.
Tussen 9 en 10 de borst.
Na het wakker worden rond 13.00 een fruithap soms met liga.
Tussen 14.00 en 15.00 de borst.
Rond 17.30 groente een paar hapjes.
Dan tussen 19.00 en 20.00 de borst en hup naar bed

groetjes joyce mama van Mara 6 en een halve maand
 
Ze is al 7 maanden misschien kun je 's ochtneds ook een beetje pap (bambix) geven. En laat haar overdag op een stukje liga of broodkorst sabbelen als tussendoor.
 
Hoi,

Akim, mijn zoontje, is bijna 6,5 maanden. Dit is wat ik geef:
8.00 uur: pap (=fles van 200 ml en dan 5-6 schepjes nutrix) Dit hebben we wel opgebouwd. Hij gaf zelf aan wanneer hij geen pap meer wilde en dan gaven wij de rest in fles (dat was geen pap maar gewone nutrilon 2)
10.45 uur fruithapje (nu zelf gemaakte)
12.00 uur fles nutrilon 2 200ml
15.00 uur heel soms flesje water/sap en starterskoekje
16.00 uur fles nutrilon 2 200 ml
18.30 uur groentehapje half potje (Vanaf 6 maanden0
19.45 uur fles nutrilon 2 200 ml
Dan naar bed.

Dit gaat heel goed, alleen hebben we het wel rustig opgebouwd.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes
 
ontzettend bedankt voor jullie reacties! ik lees wel vaak dat kindjes van 7 mnd al brood krijgen. hebben deze kinderen dan al tandjes? ik ben zo bang dat ze zich verslikt of stikt in een broodkorstje.

groetjes Anna
 
Hoi Anna!

Mijn dochter van bijna 8 mnd krijgt nu ook een half broodje s'middags en daar verslikte ze zich vaak in. Een handige tip: Sprenkel wat opvolgmelk over de stukjes heen (of doop de broodkorst erin) zo gaat het kauwen (soms nog zonder tanden) veel beter en glijdt het brood makkelijker door het keeltje. Als je kindje hieraan gewend is kun je dit af gaan bouwen door er minder melk bij te doen en uiteindelijk helemaal niet meer. Succes!
 
Hallo Anna!

In principe mag je al een flesvoeding eruit "gooien" hoor! Aan 3 flesvoedingen, fruit, groente en een tussendoortje hebben ze nu genoeg. Evt. kun je s'ochtends pap gaan geven, dan heeft ze een stevige bodem en s'avonds evt ook nog.

Veel succes ermee!
 
Terug
Bovenaan