genoeg voeding?

Mijn zoontje is nu 8,5 weken oud en drinkt 5 flessen van 135cc per dag + nog een nachtvoeding. Omdat hij dus (nog) niet doorslaapt snachts vraag ik mij af of hij wel genoeg voeding binnenkrijgt overdag. Hij drinkt netjes zijn fles leeg en is daarna ook tevreden maar wil dus snachts ook zijn fles. Volgens het schema op het pak krijgt hij dankzij de nachtvoeding eigenlijk zelfs teveel. Graag hoor ik van jullie wat jullie babys ongeveer kregen bij 8 a 9 weken oud.

Groetjes Angelique
 
Hallo,
Onze zoon krijgt 5 voedingen van 180cc per dag. Hij slaapt van 21.00u. tot 7.00u. 'S nachts krijgt hij dus niets. Er zit ook nog nutriton door. Er wordt op het cb ook naar het gewicht gekeken, maar als we ons daar aan houden zou hij te veel krijgen. Misschien (als hij het wilt) lust hij wel meer. Ik ben er zelf niet vies van om iets meer te maken om te kijken of hij meer wilt. Zo zijn we er ook achter gekomen dat (doordat hij meer kreeg) beter sliep en tevredener was. Heb je het op het cb gevraagd. Bij ons hebben ze elke dag spreekuur wie weet kan je ook nog bellen (hoef je niet lang te wachten). Bij mij op het voedingslijstje van het cb staat 5x 130-180ml (wel afhankelijk van het gewicht). Ik wens je veel succes.
Groetjes
 
Hallo,

Tja, moeilijk te zeggen hoor! Ik zou me van dat schema niet teveel aantrekken hoor. Heb aan de Kinderarts gevraagd en die vertelde me dat het kindje zelf wel aangeeft hoeveel het nodig heeft. Bij 9 weken hadden wij het geluk, dat ons kind doorsliep, nou ja in ieder geval van 24.00 tot 07.30, dus dat was best wel goed. Hij kreeg ook 5 flesvoedingen, verdeeld van 08.00 tot 23.00 uur. Ik heb daar wel iets meer in gedaan. In principe heb ik gewoon die nachtvoeding verdeeld over de andere flesjes en dat ging heel goed zo.
Ik denk dat je dat gewoon allemaal moet uitproberen.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan