genoeg voeding?

Hoi even voorstellen ik ben monique en ben 7 juni bevallen van mijn dochtertje Joly. Nou heb ik een vraag over de hoeveelheid flesvoeding.
Wie weet het antwoord op mijn vraag?
Hoeveel moet mijn dochtertje van 1 maand minimaal drinken om niet uit te drogen. (ze weegt 4250 gr) Ik geef fles voeding en ze drinkt namelijk niet erg goed. Van het bureau moet ze per dag ongeveer uitkomen op 600 a 650 ml per dag. Zij komt meestal uit 450-500 (met aandringen) en 350-400 (zonder aandringen). Het ene moment heeft ze een volle plasluier en het andere moment niet. Komt omdat ze de ene keer 80 cc binnen krijgt en de andere keer maar 20 cc.
Ik heb alles al geprobeerd om haar meer te laten drinken. Van andere spenen tot aan de om de 3 uur voeding.
Ik doe het nu gewoon op haar afroep, wanneer zij wil drinken.
Maar krijgt ze wel voldoende binnen om niet uit te drogen en hoe kan je zien of je kindje te weinig krijgt?

Alvast bedankt.

Monique
 
hoi monique,

als je zoveel spen uit probeert dan kan je dochter niet wennen aan 1 speentje denk ik. en het lijk mij dat als je op afroept voedt dat ze dan best wel groeit.

als je op afroep doet hoe vaak komt ze dan en om hoeveel uur is het dan?
 
Dat op afroep probeer ik sinds gisteren voor het eerst uit. Van het cb moest ik haar namelijk wakker maken omdat ze zo slecht dronk en op hun aanraden heb ik ook met verschillende spenen geoefend . Maar dat hielp dus ook niet, dus ben ik nou op eigen initiatief begonnen met op afroep te wachten en gewoon haar oude speen v/h begin genomen, die beviel ons verder prima. Dit gaf ons het beste gevoel, dus afwachten of het op afroep ook werkt.

gr. monique
 
hoi monique,

je voelt zelf wel aan wat het beste is voor jou en je dochter.

en je kan ook bijvoorbeeld na twee weken even naar het cb toe gaan om alleen even te wegen dat kan namelijk wel bij ons weet niet of het ook bij jou kan? dan kun je zien of ze is aangekomen.

en als je dochter zelf wakker wordt voor een voeding is dat toch prima of niet soms? jij eet toch ook niet tegen je zin in? ben wel erg benieuwd hoe het gaat, laat je dat even weten monique, veel succes en veel geniet momentjes met je dochter

groeten mirjam
 
mijn dochter heeft de eerste 12 weken van haar leven ook weinig gedronken. de ene dag voldoende en de andere dag teweinig, maar ze lacht, groeit goed en is bewegelijk, daarnaast slaapt ze goed. dat was mijn graatmeter dat het goed ging. aandringen werkte averechts bij haar en ben ik mee gestopt en nu gaf ik af op haar ritme.
de laatste week drinkt ze ineens 160 ml per keer en zit ze op 5 voedingen.
kwam dus vanzelf goed.
ik hoop dat jouw kindje ook haar rite gaat krijgen. maak je maar niet al teveel zorgen. elk kind is verschillend en pak zijn eigen ritme en eet wat hij/zij wil. zolang ze maar plassen,poepen en actief zijn.
gr mariette
 
Terug
Bovenaan